אבחון עצמי של טחורים

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

אבחון עצמי של טחורים

אין ספק כי טחורים היא בעיה לא נעימה. חוסר הנעימות מלווה בדרך כלל בדחייה של בדיקה אצל רופא מומחה. אך הימנעות מאבחון מתאים עלולה לגרום להחמרה במצבם של הטחורים, אשר עלולה לגרור צורך בהתערבות כירורגית. יחד עם זאת, ישנם מספר תסמינים שיוכלו לסייע לכם לאבחן באופן עצמאי האם יש לכם טחורים.

אבחון עצמי של טחורים פנימיים

עצירות: אחד הסממנים הראשוניים ביותר להימצאותם של טחורים הינו קושי במתן צואה.

כאבים: כאבים בעוצמות שונות עלולים להתלוות אל טחורים, בעיקר כאשר הטחור הוא לקראת השלב בו הוא עומד לצאת החוצה. כאבים בזמן מתן צואה בהחלט מאפיינים את הטחורים הפנימיים.

גרד: גרד באזור פי הטבעת הינו אחד התסמינים לכך שייתכן ומדובר בטחורים פנימיים.

הפרשות: הפרשות כדוגמת הפרשות ריריות או הפרשות דמיות הינם אחד הסממנים להימצאותם של טחורים.

נראות: בשלבים המוקדמים של טחורים פנימיים לא ניתן לראות אותם או להרגיש אותם. אך כאשר ישנה החמרה בטחורים, בעיקר בעת מתן צואה, ייתכן וניתן יהיה לחוש בטחור בעת מאמץ.

אבחון עצמי של טחורים חיצוניים

עצירות: קושי במתן צואה הינו סממן עיקרי להימצאותם של טחורים חיצוניים.

כאבים: כאשר יש טחורים חיצוניים תיתכן תחושת כאב וחוסר נעימות, בעיקר בעת מתן צואה וגם בעת פעילות שגרתית כמו הליכה וישיבה.

גרד: גרד באזור פי הטבעת הינו סממן שכיח להימצאותם של טחורים חיצוניים.

הפרשות: הפרשות דמויות, בין עם בעת מתן צואה ובין אם בשל החיכוך של הטחור עם הבגדים, הינו סממן המעיד על הימצאותם של טחורים חיצוניים.

נראות: טחורים חיצוניים הינם מורגשים וניתן לחוש אותם בעזרת האצבע ואף לראות אותם.

אבחון עצמי וודאי של טחורים

כאבים באזור פי הטבעת, קושי וכאב בעת מתן צואה והפרשות דמויות הינם סממנים של טחורים פנימיים או חיצוניים. אך חשוב לדעת כי תסמינים אלו שכיחים גם במקרים רפואיים אחרים, כמו פיסורה או סרטן המעי הגס.

אם קיימת אי וודאות באשר להימצאותם של טחורים וכאשר טיפול ביתי ומקומי אינו מקל על התופעה בתוך מספר ימים, חשוב מאוד לפנות אל רופא פרוקטולוג על מנת לבצע אבחון רפואי.

בדרך כלל הפרוקטולוג יוכל לאבחן כי מדובר בטחורים רק באמצעות מישוש או מראה. כמו כן, קיימות מספר בדיקות הסייעות לאבחון מדויק הכולל דגימת דם בצואה; בדיקה פנימית של הרקטום והמעי הגס באמצעות מכשיר סיגמודיסקופ; קולונסקופיה, ובדיקת פי הטבעת באמצעות מכשיר אנדוסקופ.

חשיבות האבחון של טחורים

ישנה חשיבות רבה ביותר לאבחון של טחורים, בעיקר בשל העובדה כי חוסר טיפול בזמן עלול לגרור אחריו את הצורך בהתערבות כירורגית ניתוחית. כמו כן, יש לשלול סיבות רפואיות אחרות העלולות לגרום לתסמינים וסממנים הדומים באופיים לטחורים, כמו פיסורה או סרטן המעי הגס.

כשקיימת אי וודאות, וכמובן כאשר קיימת אי נעימות, תחושה של קושי בעת מתן צואה, הפרשות ריריות או דמיות, כאבים וגירוד באזור פי הטבעת – חשוב מאוד לפנות אל רופא מטפל על מנת לבצע אבחון והתאמה של טיפול בזמן.

טיפולים ביתיים

כאשר מגלים סממנים שונים היכולים להעיד על הימצאותם של טחורים, ישנם אמצעים ביתיים המאפשרים להקל ולהתמודד עם הטחורים, ובכך למנוע התפתחות והחמרה במצבם. אבחון עצמי של טחורים פנימיים או חיצוניים יוכל לאפשר לכם לשנות את התזונה, להקל על הכאב באמצעות משחות מקומיות ולנקוט בצעדים שמונעים את ההחמרה. יחד עם זאת, חשוב מאוד לפנות אל פרוקטולוג, לצורך אבחון רפואי, כאשר הטיפול המקומי אינו מקל על הסימפטומים.

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!