שיטות למניעת טחורים

שיטות למניעת טחוריםטחורים הם מצב מטריד המתבטא בתחושות גרוד, עקצוץ, כאבים, דימום ואפילו קשיים בהליכה או בישיבה. אלו הם רק חלק מתסמיני הטחורים, ובעוד שרוב האנשים עשויים לסבול מהם, במיוחד לקראת אמצע החיים, מספר שיטות זמינות למניעת הטחורים, או לפחות דחיית הגעתם. הנה כל השיטות.

חשיבות ההקפדה על תזונה

הטחורים עשויים לצוץ כאשר יש קשיים במערכת העיכול היוצרים עצירות או פיסורה, או מצד השני, שלשול כרוני. לכן, השלב הראשון במניעת טחורים הוא הקפדה התזונה היומית.

אם תתחילו את הבוקר עם כוס מים מהולה בכף שמן זית וקצת מיץ לימון, תעודדו את פעילות המעיים ותסייעו להתרוקנות הטבעית של הגוף.

מאכלים מומלצים ושאינם מומלצים לטחורים

גם שילוב סיבים תזונתיים בתפריט היומי חשוב ביותר למערכת העיכול, כמו שיבולת שועל, סובין ואורז מלא. בנוסף, מומלץ מאוד לשלב  מגוון רחב של ירקות ופירות, פירות יבשים ודגנים.

מצד שני, מומלץ להימנע ממאכלים מטוגנים, מזונות מתובלים, אלכוהול, סוכר, וחטיפים ומאפים שונים, המכבידים על מערכת העיכול.

היגיינה: הנקודה החשובה ביותר למניעת טחורים

כלומר, הקפדה על ניקיון פי הטבעת. שטיפת אזור זה בזרם מים פושרים לאחר כל יציאה, מבצעת את העבודה. מאחר ולא תמיד קיימת אפשרות לשטוף, ניתן להיעזר במגבונים לחים כדי לנקות את אזור פי הטבעת לאחר יציאה.

המגבונים, בניגוד לנייר הטואלט, אינם שורטים את אזור פי הטבעת, כך שהם מאפשרים לשמור גם על סביבה היגיינית וגם לסייע במניעה של סדקים.

ישיבה בשירותים

ישיבה ממושכת על האסלה יוצרת לחץ על אזור פי הטבעת, ומגבירה את הסיכון להופעת הטחורים. מומלץ להקציב את זמן הישיבה בשירותים, לא ללחוץ אלא לתת לפעולת המעיים הטבעית לעשות את שלה.

בנוסף, מומלץ להיעזר בשרפרף קטן לרגליים, על מנת לשמור על מנח של תשעים מעלות ובכך ליצור איזון נכון של משקל הגוף ולמנוע את הלחץ על פי הטבעת.

פעילות ספורטיבית: שיטה נפלאה להקפדה על הבריאות – פעילות ספורטיבית מתונה, כמו הליכה, מעודדת את זרימת הדם אל כל חלקי הגוף, ובכך מונעת התנפחות של ורידים – גם בהקשר של הורידים המצויים בפי הטבעת.

הימנעות מהרמת משקל כבד – בין אם במהלך פעילות ספורטיבית, ובין אם בעבודה פיזית – אלו עלולים ליצור לחץ על החלק התחתון של הגוף ולגרום להופעתם של הטחורים.

שמירה על משקל הגוף – אנשים שמנים נוטים לסבול יותר מטחורים, וזאת מאחר והמשקל יותר לחץ על החלק התחתון של הגוף, בעיקר בעת התנהלות יומיות שגרתית, כמו הליכה. במידה ואתם סובלים מעודף משקל, מומלץ מאוד להתחיל בדיאטה ולהגיע אל משקל יעד תקין של הגוף.

למרות שלא ניתן למנוע במאת האחוזים את הופעת הטחורים, מאחר ומדובר במצב שעלול להתרחש כתוצאה משינויים באורח החיים, הריון וגיל, כלים רבים זמינים למניעת או הפחתת התופעה, או לפחות דחייתה.

שמירה על שגרת חיים בריאה ומאוזנת, אכילה נכונה וגם פעילות ספורטיבית נכונה יוכלו לסייע לכם למנוע את הגעתם של הטחורים.

צרו איתנו קשר

פיסטולה ללא טיפול

פיסטולה ללא טיפול

פיסטולה היא מצב רפואי בו נוצר חיבור בין איבר לאיבר אחר. פיסטולה עלולה להתפתח באזורים שונים בגוף כאשר המקום הנפוץ ביותר הוא פי הטבעת. פיסטולה

המשך קריאה ←
פיסטולה לייזר

פיסטולה לייזר

פיסטולה היא מצב רפואי המצריך טיפול. לפיסטולה יש רמות שונות של חומרה. מידת החומרה של הפיסטולה, התמונה הקלינית, העדפת המטופל והרופא יקבעו את דחיפות הטיפול

המשך קריאה ←
חייג עכשיו! דילוג לתוכן