איך נראה טחורים

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

איך נראה טחוריםכבר תקופה מסוימת שאתם סובלים מאי נוחות וכאב באזור פי הטבעת, שאלו התסמינים המרכזיים של טחורים. זוהי בעיה שאף פעם לא נעים לדבר עליה, וגם קשה לדעת איך הם נראים כדי להבין האם מדובר בטחורים או בעיה אחרת בפי הטבעת. כיוון שלא נעים להזכיר את בעיית הטחורים גם בפני בני הזוג או בני משפחה אחרים קרובים, החלטתם לחפש בכוחות עצמכם קצת מידע על טחורים ואיך הם נראים. 

אז החדשות הטובות הן שהגעתם בדיוק למקום הנכון, כי גם ללא תמונות נוכל לתאר בצורה מוחשית ככל הניתן את המראה של טחורים והתסמינים הנלווים אליהם. למעשה, מספיק שיהיה לכם ספק קל שהתפתחו אצלכם טחורים כדי לאשש את הבעיה, אך בעזרת אבחון נכון וטיפול יעיל תוכלו להיפטר מהתופעה הלא נעימה הזו מבלי לרוץ לספר על כך לכולם. 

טחורים – איך הם נראים?

המיקום האחורי של פי הטבעת די מאתגר כדי להבין איך נראה טחורים, אך באמצעות מראה קטנה והרבה תושייה תוכלו גם אתם לראות את הטחורים שהתפתחו אצלכם באזור האינטימי. מדובר על מראה של כמו כרית קטנה ותפוחה הבולטת מאזור פתח פי הטבעת, ולרוב היא תהיה בצבע העור או מעט יותר כהה מהצבע הטבעי כתוצאה מגודש הדם שנמצא בתוכה.

חשוב לזכור כי לא ניתן לראות בעין את כל סוגי הטחורים, אלא רק את אלו החיצוניים. הסיבה לכך היא שקיימים גם טחורים פנימיים בפי הטבעת שהם מוסתרים מהעין וניתנים להבחנה רק באמצעות בדיקה ידנית שנעשית על ידי רופא.

איך תדעו אם אתם סובלים מטחורים?

הצלחתם לראות את אותן כריות קטנות שמבצבצות באזור פי הטבעת? אלו הם הטחורים, אך אין זה אומר בהכרח כי מדובר על טחורים שהתרחבו והפכו להיות מודלקים, כיוון שלכל אחד יש באזור פי הטבעת טחורים בצורה טבעית שתפקידם לשלוט על היציאות מפי הטבעת. לרוב האבחנה של טחורים נעשית לאחר דיווח על כאבים בפי הטבעת, גרד ותחושת צריבה לאחר יציאה או במהלך היום, תחושת אי נוחות כללית באזור זה וגם הופעה כתמי דם קלים על הנייר לאחר ניגוב של פי הטבעת.

לכן אם התסמינים הללו נשמעים לכם מוכרים וחוויתם לפחות אחד מהם, כדאי לגשת להיבדק אצל רופא משפחה כדי שיוכל לאבחן זאת בצורה מקצועית. במידה ומדובר בטחורים מורכבים יותר, ככל הנראה הרופא יעדיף לשלוח אתכם לאבחון של פרוקטולוג המתמחה במחלות באזור הרקטום. 

מה הגורמים להתפתחות טחורים?

טחורים נמצאים אצל כולם ועושים את עבודתם החיונית ללא כל הפרעה, אך כאשר הם הופכים להיות נפוחים ומודלקים הבעיות מתחילות ואיתן הסבל, אי הנוחות ובעיקר בושה. הגורמים העשויים להשפיע על התרחבות הטחורים קשורים למאמץ שנעשה על אותם כלי דם קטנים שנמצאים בפי הטבעת, כאשר מאמץ מתמשך וחריג גורם להצטברות של דם עודף בתוכם וכך לגרימת כאב ורגישות.

הלחץ באזור פי הטבעת הוא בלתי נמנע, כיוון שכך אנו מתרוקנים בשירותים. יחד עם זאת יש להבדיל בין מאמץ קצר ורגעי שלא עושה נזק לטחורים, לבין מאמץ ממושך ולא טבעי שגורם לטחורים להתרחב. לרוב מאמץ לא טבעי במהלך הביקור בשירותים מתרחש בעקבות עצירות, ולכן זהו אחד מהגורמים השכיחים ביותר להתפתחות של טחורים. גורמים נוספים קשורים לתזונה דלה בסיבים תזונתיים ועשירה בשומן, מיעוט של פעילות גופנית, ישיבה ממושכת בשירותים או על משטח קשה וגם לעיתים בעיות של לחץ דם גבוה המעלים את הסיכויים ליצירת לחץ חריג על כלי הדם בפי הטבעת.

מהם טחורים פנימיים ואיך מטפלים בהם?

טחורים פנימיים הם כלי דם שנמצאים בחלק הפנימי של פי הטבעת. כאשר לחץ משמעותי עליהם עשוי לגרום להם להתנפח ולהתרחב ולגרום לכאב ואי נוחות. טחורים מסוג זה נחשבים לנפוצים ביותר בקרב אלו הסובלים מטחורים, כאשר דרגות החומרה שלהם נחלקות לארבעה:

  1. טחורים פנימיים קלים ולא כואבים
  2. טחורים פנימיים קלים שיוצאים החוצה במאמץ וחוזרים למקומם, גורמים לכאב קל
  3. טחורים פנימיים בינוניים שיוצאים מחוץ לפי הטבעת וניתנים להחזרה בצורה ידנית, גורמים לכאב ואי נוחות ניכרת
  4. טחורים פנימיים בינוניים עד קשים שיוצאים מחוץ לפי הטבעת ואינם ניתנים להחזרה, והימצאותם מחוץ לפי הטבעת גורמת לכאב רב

הטיפול בטחורים פנימיים משתנה על פי דרגות החומרה שלהם, כאשר דרגות 1-2 מצריכות טיפול מניעתי ואילו דרגות 3-4 יצריכו לרוב טיפול רפואי ממוקד.

מהם טחורים חיצוניים ואיך מטפלים בהם?

הטחורים החיצוניים נמצאים בחלק החיצוני של פי הטבעת, וגם הם מתפקדים ככלי דם השולטים על פעולת היציאות. טחורים חיצוניים ניתנים להרגשה באמצעות מימוש ואך ניתן לראות אותם במבט עליהם, והטיפול בהם יהיה לרוב מניעתי בשילוב משחות ומגבוני הרגעה ואלחוש הכאב.

 האם הטחורים יכולים לחזור לאחר טיפול?

בין אם נעשה טיפול מניעתי או טיפול ממוקד רפואי, טחורים עשויים לחזור להטריד כל עוד המאמץ על פי הטבעת וכלי הדם בו ימשיך. לכן ההמלצה היא להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, שתיית מים, פעילות גופנית והימנעות מישיבה ממושכת בשירותים כדי להימנע ככל הניתן מהפעלת לחץ לא רצוי על הטחורים.

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!