הוויטמינים הטובים ביותר לטיפול בטחורים

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

ויטמינים ותוספי תזונה לטחוריםטחורים הם דלקת כואבת של הוורידים, המקיפים את פי הטבעת. הסימן הנפוץ ביותר לטחורים הוא דימום במהלך או לאחר תנועת מעיים. בנוסף לדימום וכאב, עשויים להופיע תסמיני גירודים, תחושת צריבה וגירוי.

מחלה זו משפיעה על 75% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם, ועשויים להיגרם כתוצאה ממאמץ מוגזם במהלך פעולת מעיים, תזונה דלת סיבים, הריון או הרגלי חיים המאופיינים בישיבה ממושכת.

תוספי תזונה וויטמינים מסייעים להקלת חלק מהתסמינים, אך יש להתייעץ עם הרופא לפני השימוש בתוסף תזונתי.

ויטמין C – מסייע לריפוי הדלקת

אנטי אוקסידנט טבעי שיכול להסיר חומרים מזיקים מהגוף, הגורמים לנזק לתאים. ויטמין C חשוב גם לריפוי, אשר עשוי לסייע בהתאוששות מהדלקת והכאב של הטחורים. ויטמין זה חשוב להתרחבות והתכווצות כלי הדם, והשפעה זו עשויה לסייע בשיפור גמישות פי הטבעת המושפע ממאמץ או מחסור בסיבים.

ויטמין C הוא אחד הוויטמינים החשובים ביותר להתמודדות עם טחורים. הוא פועל על מספר אזורים בגוף, מסייע לתיקון נזקים, מפחית כיבים בחלחולת, ואף מפחית דלקת. הוויטמין מגביר את כוח כלי הדם, ולכן מפחית את הסבירות לטחורים חוזרים.

ויטמין E מפחית את כמות הטחורים

נמצא בחומרים מקומיים רבים ומסייע בהפחתת טחורים. קרמים המכילים ויטמין E יכולים לסייע בהפחתת תסמיני הגירוד והצריבה. בנוסף, הקרם נמרח על פי הטבעת ומספק מחסום מגן ומרגיע מפני אנטיגנים אפשריים שעשויים לגרום לזיהום. ויטמין E מהווה שכבת מגן על הטחורים, פועל כסוג של הגנה וגם מסייע להרגעת הדלקת והזיהום.

ניתן למצוא קרם ויטמין E בבית המרקחת או בחנות מזון בריאות, ומומלץ לרכוש את הנוסחא הטבעית ביותר. יש להתייעץ עם הרופא לפני השימוש בכל קרם מקומי לטחורים, ולהשתמש במוצר בהתאם להוראות היצרן.

תוסף תזונה לטחורים: ביופלבנואידים

ביופלבנואידים הם חומרים המספקים לצמחים את הגוון שלהם, ופועלים כמו נוגדי חמצון, ותרופות אנטי דלקתיות ואנטי ויראליות. כלומר, הם מחסלים את הרדיקלים החופשיים בגוף, אשר עלולים לגרום לנזק נוסף.

הם מסייעים בהפחתת דלקת טחורים ומגנים מפני זיהום בפי הטבעת, הנגרם על ידי וירוסים החודרים לוורידים באמצעות פצעים. כשלוקחים ביופלבנואידים באופן קבוע, ניתן לסייע בהפחתת שכיחות הטחורים. ניתן למצוא אותם בחנויות מזון בריאות.

אם הטחורים נגרמו בגלל עצירות: ויטמין B קומפלקס

זהו שילוב של הוויטמינים B1, תיאמין, B2, ריבופלאבין, ו-B3 או ניאצין. ויטמין זה הוא ממשפחת הוויטמינים החשובים להקלת עיכול, ועשוי להקל על הטחורים באמצעות שיפור העיכול. ויטמין B12, שגם הוא חלק מוויטמין B קומפלקס, מסייע במיוחד בהפחתת הדלקת והגירוי.

ויטמין B קומפלקס מקל על עצירות שעלולה להוביל לטחורים. בנוסף, הוא יכול להפחית דלקת וגירוי. מומלץ לקחת את הוויטמין באמצעות טבלית אותה יש להניח מתחת ללשון. ניתן למצוא את הוויטמין בחנויות מזון בריאות. כמובן שהשימוש בוויטמינים ותוספי תזונה אינם השיטה היחידה לחיסול תסמיני טחורים. הם משפיעים באופן משמעותי על הקלת תסמיני הכאב והגירוי, אך יש לשלב אותם עם טיפולים אחרים.

אולי יעניין אותך גם:

שמן פיגם לטיפול בטחורים

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!