טחורים לאחר לידה

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

טחורים לאחר לידהטחורים לאחר לידה הם בעיה נפוצה בקרב נשים הרות ונשים לאחר לידה. מהם טחורים? מה הקשר שלהם להריון ולאחר הלידה? מהם התסמינים? האם הם מופיעים גם לאחר ניתוח קיסרי?

טחורים הם מחלה של מערכת הוורידים אשר מוצגת על ידי התרחבות הוורידים בחלק התחתון של פי הטבעת. הרחבות אלו הן הטחורים.

הגורמים לטחורים לאחר לידה

התפתחות טחורים קשורה עם גורמים כגון גודש והעברת לחץ דם בפי הטבעת. הגורמים הנפוצים כוללים:

  • תכונות מולדות של צד ורידי.
  • העדר פעילות גופנית.
  • נטילת תרופות מסוימות, למשל אמצעי מניעה הורמונאליים.
  • משקל גוף עודף.
  • הריון.
  • נטייה לעצירות.

טחורים לאחר הלידה מתרחשים לעיתים במהלך ההיריון, בשל הגדלת הלחץ התוך בטני וקיפאון זרימת הדם באגן. במהלך לחץ הלידה על דפנות האגן והוורידים, מתרחש הגידול בטחורים.

טחורים חיצוניים ופנימיים

הצורה החיצונית של הטחורים משנה את אופי הבדיקה. טחורים נראים כמו תצורות קטנות עגולות, קטנות מאפונה, ובמקרים רבים טחורים חיצוניים יוצרים התכנסות בצורת אאורולה סביב פי הטבעת. אם הטחורים פנימיים, הגידולים נמצאים מאחורי פי הטבעת. הם אינם נראים, אך מוצגים באמצעות טחורים מדממים.

כתוצאה מכך, דימום מתפתח ונחשב למצב מסוכן במהלך ההיריון ולאחר הלידה. קיימים אף תסמינים אחרים כשהגידולים נמצאים בפנים.

תסמיני טחורים לאחר הלידה

לאחר הלידה, הטחורים עשויים להיות חמורים וכרוניים. הם מתרחשים כתוצאה מלידת נרתיק או לידה בניתוח קיסרי. המקרה החמור מתפתח לפתע, ומשתנה מאישה לאישה. התסמינים הראשונים של טחורים לאחר לידה כוללים גירוד, תחושת חום וצריבה בפי הטבעת, שמתחזקת עם הזמן. כאב עז מופיע בשל הטראומה לקרום הרירי, אך הם חולפים.

כתוצאה מהדלקת הנגרמת על ידי הטחורים, פי הטבעת עשוי להתנפח. הכאב הופך להיות קבוע, ומתגבר בתנועות ותנוחות ישיבה. טחורים חמורים עלולים להיות מסובכים כתוצאה מנמק רקמות סרטניות, טחורים מדממים, היווצרות סדקים או דלקת רקמות סביב פי הטבעת.

תסמיני טחורים כרוניים לאחר הלידה

מצב זה מתפתח בהדרגה ובאופן בלתי מורגש. לעיתים, לאחר פעולת מעיים מתרחשת תחושת צריבה וגירוד בפי הטבעת, ותחושה שפינוי המעיים אינו מספק. הכאב באזור פי הטבעת משתנה וקצר טווח. פסולת עם דם מופיעה בהדרגה לאחר פעולת המעיים.

במהלך ההיריון, תסמיני טחורים עשויים להיות קלים ולהחמיר בתקופה שלאחר הלידה. הגורם הוא ראש התינוק הלוחץ במהלך הלידה על האגן, ומוביל לקריעת ורידים והגדלת הלחץ בכלי החלחולת. לאחר הלידה, הטחורים גדלים מעת לעת ונושרים מפי הטבעת. תהליך זה מתרחש במהלך עשיית צרכים, ואז הם נעלמים מעצמם.

גידולים מאוחרים יותר עשויים להופיע במהלך נשיאת משאות כבדים, אך אינם נעלמים באופן עצמאי אלא באמצעות סילוק ידני. במקרה של טחורים שאינם מטופלים, הם אינם נעלמים כלל, ומפתחים נמק או דימום טחורים מסיבי.

אבחון טחורים לאחר הלידה

אם הטחורים חיצוניים, האבחון פשוט ומתבצע על בסיס בדיקת פי הטבעת. טחורים חיצוניים לאחר לידה נראים בצורת תצורות עגולות בגודל אפונה.

לזיהוי טחורים פנימיים יש לבצע בדיקה ידנית, או לבצע בדיקת אנדוסקופיה של פי הטבעת, או בדיקה רדיולוגית עם חומר ניגוד.

טיפול בטחורים לאחר הלידה

אם התסמינים מופיעים, אין להמתין עד שהטחורים יחלפו מעצמם. יש צורך להתחיל טיפול מיידי כדי למנוע סיבוכים. דלקת רקמות רכות עשויה להתפתח לטחורים מדממים מסוכנים במהלך ההיריון ולאחר הלידה. הטיפול חייב להיות מורכב, וכולל תרופות, תזונה, תרגילי פיזיותרפיה ותרופות ביתיות.

פעילות גופנית – מבוצעת למניעת קיפאון ורידי בכלי האגן. התרגילים צריכים לכלול הרמת משקולות, הליכה מדי יום באוויר הצח, לפחות קילומטר וחצי במהירות מתונה. בנוסף יש לבצע תרגילי פיזיותרפיה מיוחדים באופן קבוע.

טיפול תרופתי – כולל תרופות מרשם לשלשולים, אמצעים לשיפור זרימת הדם, משחות אנטיאמוראידליות, ונרות כטיפול מקומי.

התרופות המסורתיות מציעות גישות טיפול לטחורים פנימיים וחיצוניים.

כיצד הרפואה המשלימה יכולה לסייע לנשים שסובלות ממקרים של הופעת טחורים לאחר לידה?

עד כה, מקריאת השורות שקדמו לקריאת השורות האלה, הצלחנו ללמוד ולהבין על טחורים לאחר לידה, מה הן הסיבות השונות להופעת טחורים לאחר לידה, ועל מספר שיטות פשוטות, אשר עוסקות בשינויים קטנים באורח החיים להתמודדות עם ההופעה הזאת של הטחורים אשר מגיחים לחיינו לאחר רגעי הלידה. התקופה שלאחר הלידה, בעיקר כאשר מדובר על לידה ראשונה, היא תקופה אשר מביאה עמה התמודדויות נפשיות לא פשוטות עבור חלק נכבד מהנשים, אשר מתארות את התקופה שלאחר הלידה כאחת מהתקופות המורכבות והקשות ביותר בחייהן. הרפואה המשלימה, היא מושלמת ונהדרת בכל הנוגע להתמודדות עם מצבים נפשיים, ובמיוחד, כאשר מדובר על הקשר בין מצב רפואי לבין מצב נפשי נתון.

על הקשר שבין הרפואה הסינית לבין התמודדות עם טחורים

הרפואה הסינית היא אחת משיטות הרפואה המוכרות ביותר בעולם הרפואה המשלימה. הרפואה הסינית, היא רפואה עתיקת יומין, אשר פותחה והתפתחה לאורך כל השנים ברחבי הממלכה הסינית, וכיום, נעשה ברפואה הסינית שימוש ברחבי העולם כולו. הרפואה הסינית, מעמידה בראשותה שורה רחבה של כלים שונים להתמודדות עם טחורים לאחר לידה, טיפול שעשוי להקל על הסבל הרב הכרוך בהתמודדות עם טחורים. עליכם לדעת, כי ככל שנתחיל במועד מוקדם יותר את הטיפול ברפואה הסינית, כך גם תוצאות הטיפול עשויות להיות מועילות הרבה יותר.

כיצד נראה הטיפול ברפואה הסינית למניעה של טחורים לאחר הלידה?

הטיפול שמתבצע במסגרת הטיפול ברפואה הסינית, הוא טיפול אשר מתבצע לרוב באמצעות החדרה של מחטים קטנות למספר נקודות בגוף האדם. המטרה של המחטים האלה, הינה גם להתמודד עם הטחורים עצמם, אך גם להתמודד עם לחצים נפשיים שטמונים בגוף שלנו, ותורמים גם כן להופעה של הטחורים.

לסיכום, אם את סובלת מטחורים לאחר לידה, יש כמה דברים שאת יכולה לעשות בנושא, אבל חשוב לדעת שפעמים רבות התופעה עוברת בעצמה לאחר כמה שבועות עד שלושה חודשים, שכן הגוף עובר סוג של טראומה במהלך ההריון והלידה. אם התופעה לא עברה, אפשר למרוח משחות או לפנות לאחד הטיפולים שצוינו לעיל.

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!