טחורים אצל גברים – סובלים מטחורים? ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב ביותר שאתם חייבים להכיר

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

טחורים אצל גבריםסובלים מטחורים? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר על הטחורים, לרבות הסיבות המרכזיות בגינן הם מופיעים, השיטות הפשוטות שיקטינו את הסיכויים שתסבלו מטחורים, תופעות הלוואי, ההבדלים בין סוגי הטחורים ועוד. כלל הנתונים הללו יסייעו לכם להקטין את הסיכוי לסבול מהבעיה, ואם אתם כבר סובלים ממנה, טיפול נכון ויעיל יאפשר לכם להתגבר עליה תוך מספר ימים בודדים. טחורים אצל גברים מופיעים על פי רוב מעל גיל 40. גברים רבים בישראל סובלים מטחורים פנימיים או חיצוניים ונדרשים לטיפול ביתי למיגור התופעה. רגע לפני שנצלול לכל הפרטים החשובים אודות טחורים אצל גברים ודרכי ההתמודדות הטובים ביותר עם הבעיה, חשוב שתדעו מה זה טחורים. אנשים רבים (גם מקרב הסובלים מהתופעה) לא יודעים מהם הטחורים, ולכן חשוב לפתוח ביישור קו בנושא.

 

ורידים שהתנפחו – הכירו את הטחורים מקרוב 

הטחורים הם ורידים באזור פי נטבעת שמתנפחים בעיקר בעקבות לחץ או מאמץ יתר. הורידים הנפוחים גורמים לכאבים עזים וחדים בעת ישיבה או חיכוך מכל סיבה שהיא. מתמודדים עם כאבים עזים? כנראה שאתם סובלים מטחורים חיצוניים. חשוב לדעת שישנם רבים הסובלים מטחורים כלל ללא ידיעתם. אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין סוגי הטחורים השונים הוא המיקום שלהם. ישנם טחורים פנימיים הממוקמים בפנים פי הטבעת, ולעומתם ישנם טחורים חיצוניים הממוקמים בסמוך לפי הטבעת. בשורות הבאות נגע בכל ההבדלים המשמעותיים ביותר בין טחורים פנימיים לבין טחורים חיצוניים, כך שתכירו את כל הדגשים החשובים באשר לדרכי הטיפול, התופעות השכיחות לכל סוג של טחורים והצפי להליל הריפוי של התופעה.

לא כל הטחורים גורמים לכאבים ושלל תופעות לוואי – הכירו את ההבדלים בין טחורים פנימיים לטחורים חיצוניים

אז ראשית, חשוב להבדיל בין טחורים פנימיים לטחורים חיצוניים. טחורים פנימיים הם טחורים הממוקמים בפנים פי הטבעת, מה שמונע לא מעט חיכוך עימם. מניעת החיכוך ברוב המקרים מבטיחה לסובל מהתופעה הליך ריפוי פשוט ולעיתים אף לא מורגש כלל. לעומת זאת, טחורים חיצוניים ממוקמים בחלקו החיצוני של פי הטבעת, מה שברוב המקרים גורר חיכוך תדיר ומוביל להתמודדות מורכבת יותר עם התופעה. ריכזנו עבורכן את כל מה שחשוב שתכירו אודות טחורים פנימיים וטחורים חיצוניים, כך שתכירו את כל הדגשים החשובים אודות ההתמודדות שלכם עם הבעיה.

 

כפי שציינו מעלה, הטחורים הפנימיים ממוקמים דווקא בפנים פי הטבעת, מה שמאפשר לרבים הסובלים מהתופעה להתגבר על הטחורים ללא כאבים כלל. טחורים אצל גברים הממוקמים בפנים פי הטבעת מופיעים ללא תופעות לוואי משמעותיות כלל. רבים מהאנשים כלל לא מודעים לעובדה שהתפתחו טחורים בפנים פי הטבעת בגופם. אחת מתופעות הלוואי שמסגירה את הטחורים הפנימיים היא דימום קל בעת עשיית צרכים. מבחינים בדימום קל בעת עשיית צרכים ללא כאבים משמעותיים? כנראה שאתם סובלים מטחורים פנימיים. חשוב להדגיש שכל עוד אין דימום משמעותי או כאבים עזים, אין צורך בטיפול רפואי משמעותי. טחורים אצל גברים רבים בפנים פי הטבעת עוברים לאחר מספר ימים ללא טיפול כלל.

 

לעומת הטחורים הפנימיים שאינם כוללים כאבים משמעותיים או תופעות לוואי חמורות, טחורים חיצוניים ברוב המקרים מלווים בכאבים עזים, היווצרות כרישי דם ולעיתים אף דימום משמעותי. הטחורים החיצוניים ממוקמים בסמוך לפי הטבעת מתחת לשכבת עור דקה. העובדה שהטחורים ממוקמים מחוץ לפי הטבעת גוררת חיכוך רב שמגביר את הכאב. מעבר לכך העובדה שהטחורים החיצוניים ממוקמים מתחת לשכבת עור דקה גוררת פגיעה בשכבת העור שיוצרת כרישי דם. כרישי הדם מגבירים את הכאב ואף עלולים להוביל לדימום משמעותי. אם לא די בכך, גם לאחר התמסמסות כרישי הדם לאחר מספר ימים, לא אחת נותר עור עודף שנשאר מגורה בכל חיכוך, מה שיכול לגרום להיווצרות כרישי דם נוספים, כאבים, זיהומים ועוד. מתמודדים עם כאבים חדים באזור פי הטבעת? כנראה שאתם סובלים מטחורים חיצוניים.

 

מתי נכון לפנות לטיפול רפואי?

כפי שציינו מעלה, לא מעט אנשים מתמודדים עם טחורים ללא צורך בטיפול רפואי משמעותי. כיום ישנן אפשרויות טיפול ביתיות שברוב המקרים מסייעות למיגור התופעה תוך כשבוע ימים בלבד. אז לפני שאתם ממהרים לפנות לטיפול רפואי משמעותי, חשוב שתכירו את שיטות הטיפול המקובלות כיום. ניסיתם להתגבר על הבעיה בעזרת שיטות הטיפול הביתיות אך הטחורים ממשיכים להפריע לכם? זה הזמן הנכון לפנות לטיפול רפואי משמעותי יותר. חשוב להדגיש שגם אם הטיפול הביתי לא עזר, ייתכן שטיפול חלופי ופשוט למדי יסייע להקלה או אף למיגור מלא של הבעיה. סיבה נוספת בגינה רבים פונים לטיפול רפואי היא דימום מאסיבי בתדירות גבוהה. טחורים פנימיים וחיצוניים עלולים לגרור דימומים קלים, אך במידה ואתם מתמודדים עם דימום משמעותי, חשוב להיוועץ עם רופא מקצועי. הסיבה המרכזית בגינה אנשי מקצוע בתחום ממליצים למטופלים הסובלים מדימום משמעותי להיוועץ ברופא מקצועי היא בעיקר חשש מבעיות נוספות הגורמות לדימום.

 

כך תצליחו להקטין את הסיכוי להתמודד עם טחורים

טחורים אצל גברים היא הסיבה השכיחה ביותר להופעת דימומים באזור פי הטבעת. אך חשוב להדגיש שישנן עוד לא מעט סיבות אפשרויות לדימום באזור זה. בין כלל הסיבות ניתן למנות מחלות מעיים שונות, סרטן מעי גס ועוד. לכן, אם אתם מתמודדים עם דימום משמעותי באופן תדיר, מומלץ להיבדק אצל רופא מקצועי שיסייע לכם לאבחן במדויק את הבעיה.

בשורות הבאות נגע בכל הסיבות השכיחות ביותר בגינן אנשים רבים כיום סובלים מטחורים. היכרות עם הסיבות הללו תסייע לכם להקטין את הסיכויים להתמודדות עם התופעה. ריכזנו עבורכם את כל הסיבות השכיחות ביותר המסייעות להתפתחות הטחורים כך שתדעו בדיוק ממה יש להימנע.

הסיבות המרכזיות להופעת הטחורים הן:

עצירות בתדירות גבוהה מתמודדים עם עצירויות תדירות? המאמץ התמידי יכול לגרור את הופעתם של הטחורים. רוצים להימנע מכך? חשוב שתעשו את כל שביכולתיכם בשביל לשפר את המצב ולמנוע את העצירויות התדירות.
ישיבה ממושכת על האסלה רגילים לשבת זמן רב על האסלה? חשוב לדעת שישיבה ממושכת על האסלה עלולה לגרור את הופעת הטחורים. ישיבה על האסלה גורמת ללחץ על איזור פי הטבעת, מה שגורם להתנפחותם של ורידים באזור היוצרים את הטחורים.
השמנת יתר מתמודדים עם משקל עודף? משקל עודף משפיע רבות על לחצים באזורים שונים בכל הגוף. אחד האזורים הסובלים מלחצים בעקבות משקל עודף הוא פי הטבעת. הלחץ התמידי גורר את התפתחותם של הורידים המופיעים בדמות טחורים.
הרמת משקולות כבדות רגילים להרים משקלים כבדים במכון הכושר? הדבר עלול לגרום ללחצים על אזור פי הטבעת ולהוביל ליצירת טחורים. במטרה להימנע מכך, הקפידו להרים משקלים שאינם גורמים לכם למאמץ יתר שאינו בריא.
הריון נשים רבות סובלות מטחורים במהלך ההיריון. לאורך כל תקופת ההיריון קיים לחץ תמידי על אזור פי הטבעת, מה שלא אחת גורר את היווצרותם של הטחורים. ברוב המקרים הטחורים עוברים לאחר הלידה.
מחסור משמעותי בסיבים תזונתיים חיוניים חסרים לכם סיבים תזונתיים רבים בגוף? הדבר עלול לגרום להופעת הטחורים. סיבים תזונתיים חשובים מאוד לתפקוד בריא של כל חלקי הגוף. אחת הפגיעות הישירות הנגרמות ממחסור בסיבים היא הופעת הטחורים.

 

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!