טחורים אצל ילדים – בניגוד למקובל לחשוב, טחורים יכולים להופיע בכל גיל!

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

טחורים אצל ילדיםבניגוד למקובל לחשוב, טחורים אינם מופיעים רק אצל אנשים מבוגרים. לא מעט ילדים כיום סובלים מהופעת הטחורים משלל סיבות אפשרויות. מתמודדים עם טחורים? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את הטחורים, נכיר את כל תופעות הלוואי, נלמד להבדיל בין טחורים פנימיים לבין טחורים חיצוניים, נגע בסיבות השכיחות ביותר שגורמות להופעת הטחורים ועוד. אנשים רבים כיום כלל לא מודעים לעובדה שהטחורים יכולים להופיע גם אצל ילדים. טחורים אצל ילדים מעט פחות שכיחים מטחורים אצל מבוגרים, אך בכל זאת מדובר בתופעה רווחת. אז רגע לפני שנתחיל בהיכרות מעמיקה עם הטחורים וכלל תופעות הלוואי השכיחות ביותר, חשוב לדעת מהם טחורים. אנשים רבים (גם כאלה שסובלים מטחורים), אינם יודעים מה זה טחורים.

 

מה זה טחורים? ורידים מנופחים עקב לחצים

אז ראשית, חשוב להדגיש ולומר שטחורים הם ורידים שהתנפחו. הטחורים ממוקמים על פי רוב באזור פי הטבעת, מה שעלול לגרום כאבים עזים בכל חיכוך. טחורים אצל ילדים נגרמים בעיקר בגין לחצים עזים על אזור פי הטבעת, מה שגורם לוורידים במקום להתחיל להתנפח. לא מעט אנשים כיום מתמודדים עם טחורים שונים באזור פי הטבעת הגורמים לכאבים, דימומים, סחרחורות ואף התעלפויות. בשורות הבאות תלמדו להכיר את כל ההבדלים בין סוגי הטחורים השונים. ישנם טחורים שאינם מורגשים כלל ועוברים באופן טבעי ללא כל צורך בהתערבות רפואית. לעומתם, ישנם טחורים הגורמים לכאבים עזים וחדים, דימומים משמעותיים ועוד שלל תופעות לוואי לא נעימות. מה ההבדל? ההבדל המרכזי הוא מיקום הטחורים. ישנם טחורים פנימיים וטחורים חיצוניים. הטחורים הפנימיים ממוקמים בפנים פי הטבעת, מה שנחשב לטחורים קלים וידידותיים יותר. לעומתם, האחרונים החיצוניים הממוקמים בעיקר סביב פי הטבעת, הם הטחורים הקשים שגורמים לתופעות לוואי רבות ולא נעימות כלל.

לפני שאתם ממהרים לרופא מקצועי בתחום, חשוב שתכירו את ההבדלים בין טחורים פנימיים לבין טחורים חיצוניים.

טחורים פנימיים – טחורים ידידותיים במיוחד

הטחורים הפנימיים הם טחורים הממוקמים בפנים פי הטבעת. מיקום זה מבטיח חיכוך מינימלי עם הורידים המנופחים, מה שמצמצם מאוד את תופעות הלוואי של התופעה. אנשים רבים מתמודדים עם טחורים פנימיים ללא ידיעה כלל. הטחורים הפנימיים יכולים לעבור ללא כל צורך בטיפול משמעותי, תקופה קצרה לאחר הופעתם. איך בכל זאת תדעו שאתם סובלים מטחורים פנימיים? אחת מתופעות הלוואי השכיחות ביותר לטחורים אלה היא דימום קל בעת עשיית צרכים. אם אתם מבחינים בדימום קל או אף בכאבים קלים בעת עשיית הצרכים, ייתכן שאתם סובלים מטחורים פנימיים. חשוב להדגיש שטחורים אלה אינם מסוכנים וכל עוד אין תופעות לוואי חמורות (כמו דימום מאסיבי, סחרחורות או התעלפויות לדוגמא) אין צורך בטיפול משמעותי. טחורים אצל ילדים ברוב המקרים יופיעו בחלק הפנימי של פי הטבעת, כך שהליך ההתמודדות עם התופיה נחשב לפשוט ונוח.

 

טחורים חיצוניים – טחורים הרבה פחות ידידותיים

לעומת הטחורים הפנימיים הממוקמים בפנים פי הטבעת ומאפשרים לסובלים מהם הגנה מפני חיכוך, הטחורים החיצוניים ממוקמים בסמוך לפי הטבעת וחשופים ללא מעט חיכוך באופן תדיר. הטחורים החיצוניים הם ורידים שהתנפחו מתחת. לשכבת עור דקה. העובדה שהטחורים ממוקמים מתחת לשכבת עור גוררת כאבים עזים בכל חיכוך. הכאבים נוצרים בעיקר בגין הפגיעה ברקמת העור, שעד מהרה יוצרת כרישי דם. כרישי הדם מחריפים את הבעיה וגורמים לכאבים עזים בכל חיכוך. אז אם גם אתם מתמודדים עם כאבים עזים וחדים באזור פי הטבעת, כנראה שאתם סובלים מטחורים חיצוניים. לאחר היווצרות כרישי הדם, ברוב המקרים הם יתמסמסו לאחר מספר ימים בודדיםב מה שישאיר עור עודף שימשיך ליצור חיכוך תמידי, כאבים עזים, כרישי דם נוספים או אף זיהומים שונים. התמודדות עם טחורים חיצוניים נחשבת להתמודדות קשה משמעותית יותר מההתמודדות עם טחורים פנימיים.

 

הכירו את כל תופעות הלוואי של הופעת הטחורים

אנשים רבים פונים להליך טיפול רפואי ללא ידיעה שכיום ישנה אפשרות של טיפול ביתי, פשוט ויעיל במיוחד. אז רגע לפני שאתם פונים לרופא מקצועי להתמודדות עם הופעת הטחורים, חשוב שתכירו את הליל הטיפול הביתי והפשוט הניתן כיום. מרבית הסובלים מטחורים, בטח אם מדובר בטחורים אצל ילדים, מצליחים להתגבר על הבעיה בעזרת טיפול ביתי בן מספר ימים בודדים. ניסיתם את הטיפול הביתי ולא חל כל שיפור בהופעת הטחורים בגופכם? כדאי לפנות לטיפול רפואי משמעותי יותר. רק לאחר שניסיתם כל טיפול ביתי יש להיוועץ ברופא מקצועי לטיפול בבעיה. סיבה נוספת בגינה אנשים רבים כיום פונים להמשך טיפול רפואי היא דימום משמעותי. סובלים מדימום מאסיבי באופן תדיר? מומלץ לגשת לרופא מקצועי שיסייע לכם לאבחן את הבעיה ולהתגבר עליה בצורה מיטבית. חשוב להדגיש שברוב המקרים הדימום המשמעותי נובע מהטחורים עצמם, אך במקרים חרדים ישנן מחלות שונות עלולות לגרור דימומים. לכן, חשוב לגשת לרופא מקצועי שידע לאבחן את הבעיה במדויק. המחלות השכיחות ביותר שגורמות לדימום מפי הטבעת מלבד טחורים הן מחלות מעיים שונות.

כך תצליחו להקטין משמעותית את הסיכוי לסבול מטחורים

רוצים להקטין את הסיכויים להתמודדות עם טחורים? הכירו את כל הסיבות המרכזיות שמובילות להופעת הטחורים בגופכם:

 

עצירות ומאמץ ממושך בעת עשיית צרכים מתמודדים עם עצירות בתדירות גבוהה? המאמץ התמידי יכול לגרור את הופעתם של הטחורים. רוצים להימנע מכך? חשוב שתעשו את כל שביכולתיכם בשביל לשפר את המצב ולמנוע את העצירויות התדירות.
ישיבה ארוכה על האסלה רגילים לשבת לא מעט זמן על האסלה? חשוב לדעת שישיבה ממושכת על האסלה עלולה לגרור את הופעת הטחורים. ישיבה על האסלה גורמת ללחץ על איזור פי הטבעת, מה שגורם להתנפחותם של ורידים באזור היוצרים את הטחורים. הימנעו מישיבה ממושכת על האסלה והקטינו את הסיכויים להופעת הטחורים.
משקל עודף היוצר לחץ על אזורים רבים בגוף מתמודדים עם השמנת יתר? משקל עודף משפיע רבות על לחצים באזורים שונים בכל הגוף. אחד האזורים הסובלים מלחצים בעקבות משקל עודף הוא פי הטבעת. הלחץ התמידי גורר את התפתחותם של הורידים המופיעים בדמות טחורים. ירידה במשקל תקטין את הסיכוי להופעת טחורים.
הרמת משקלים רגילים להרים משקלים כבדים באופן תדיר? הדבר עלול לגרום ללחצים על אזור פי הטבעת ולהוביל ליצירת טחורים. במטרה להימנע מכך, הקפידו להרים משקלים שאינם גורמים לכם למאמץ יתר שאינו בריא. מעבר לעובדה שזה יקטין את הסיכויים להופעת הטחורים, זה גם ימנע פציעות רבות ומיותרות.
הריון נשים רבות סובלות מטחורים במהלך ההיריון. לאורך כל תקופת ההיריון קיים לחץ תמידי על אזור פי הטבעת, מה שלא אחת גורר את היווצרותם של הטחורים. ברוב המקרים הטחורים עוברים לאחר הלידה.
חוסרים בסיבים חסרים לכם סיבים תזונתיים רבים בגוף? הדבר עלול לגרום להופעת הטחורים. סיבים תזונתיים חשובים מאוד לתפקוד בריא של כל חלקי הגוף. אחת הפגיעות הישירות הנגרמות ממחסור בסיבים היא הופעת הטחורים. הקפידו לאכול בריא עם כל הסיבים התזונתיים הנדרשים לשמירה על בריאותכם.

 

הקפדה על כלל הדגשים הללו תבטיח לכם קיטון משמעותי בסיכוי לסבול מטחורים.

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!