טחורים אצל צעירים- הטחורים השכיחים בקרב ילדים ותינוקות!

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

טחורים אצל צעיריםהופעת טחורים אצל צעירים היא תופעה שכיחה ומוכרת. בניגוד למקובל לחשוב, הטחורים אינם מופיעים אצל מבוגרים בלבד, אם כי מרבית הסובלים מטחורים הינם מבוגרים בגילאי 40 ומעלה. אם גן אתם סובלים מטחורים, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר על הופעת הטחורים, לרבות הסבר קצר אודות הורידים המנופחים, ההבדלים בין הטחורים בפנים פי הטבעת לבין הטחורים בחלקו החיצוני, תופעות לוואי שכיחות, שכיחות טחורים בקרב תינוקות, ילדים ומבוגרים, אפשרויות טיפול שונות, סימנים שמחייבים אתכם לפנות לרופא מקצועי להמשך טיפול, סיבות מרכזיות להופעת הטחורים ועוד. כיום יש לא מעט אנשים שסובלים מכאבים עזים באזור פי הטבעת ללא ידיעה שמדובר בטחורים. כמו כן ישנם רבים נוספים שממשיכים לסבול מהתופעה ללא היכרות עם שיטות הטיפול החדשות והיעילות ביותר. לכן, אם גם אתם סובלים מכאבים באזור פי הטבעת, חשוב שתמשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות.

 

ורידים מנופחים הגורמים ללא מעט תופעות לוואי לא נעימות 

כבר בפתיחת הדברים חשוב להדגיש כי תחומים הם ורידים שהתנפחו באזור פי הטבעת. ורידים אלה מתנפחים על פי רוב כתוצאה ישירה של מאמץ יתר ולחץ עודף. שכיחות הטחורים גבוה בקרב אנשים בגילאי 40 ומעלה, אך ישנם גם לא מעט ילדים ותינוקות הסובלים מהבעיה. לא מעט אנשים כיום אינם מודעים לכך שהכאבים ושלל תופעות הלוואי נגרמות כתוצאה מהופעת הטחורים, מה שמונע מהם לטפל נכון בבעיה. בשורות הבאות נרחיב אודות ההבדלים בין סוגי הטחורים השונים, תופעות הלוואי השכיחות ביותר ודרכי הטיפול המתקדמות. כיום ניתן להתגבר על הופעת הטחורים תוך מספר ימים בודדים בעזרת טיפול ביתי ופשוט במיוחד. אז לפני שאתם ממהרים לרופא מקצועי לקבלת טיפול משמעותי, חשוב שתנסו את שיטת הטיפול הביתית המצליחה לסייע למרבית מהסובלים מטחורים.

ניהול אורח חיים שאינו בריא משפיע רבות על הסיכויים לסבול מטחורים

לפני שנגע בהבדל בין טחורים פנימיים לבין טחורים חיצוניים, חשוב שתכירו את הסיבות המרכזיות שגורמות להופעת טחורים. אנשים רבים כלל לא מודעים שניהול אורח החיים שלהם מגדיל את הסיכוי לסבול מטחורים. היכרות עם הסיבות המרכזיות שגורמות להופעת הטחורים תאפשר לכם לדעת ממה להימנע במטרה להקטין בעשרות אחוזים את הסיכוי לסבול מטחורים מכל סוג. ריכזנו עבורכם את כל הסיבות השכיחות ביותר בטבלה מסודרת.

 

הסיבות המרכזיות בגינן רבים כיום סובלים מהופעת הטחורים הן:

 

מתמודדים עם עצירות באופן תדיר? לחצים בעת עשיית צרכים עלולים לגרום להופעת טחורים אחת הסיבות השכיחות ביותר להופעת טחורים היא עצירות. מתמודדים עם עצירות בתדירות גבוהה? המאמץ התמידי יכול לגרור את הופעתם של הטחורים. רוצים להימנע מכך? חשוב שתעשו את כל שביכולתיכם בשביל לשפר את המצב ולמנוע את העצירויות התדירות. כיום יש לא מעט דרכים להתמודד עם עצירות כרונית.
עצרו את ההרגל המגונה של ישיבה ממושכת על האסלה הסוף להרגל המגונה – גם אתם רגילים לשבת לא מעט זמן על האסלה? חשוב לדעת שישיבה ממושכת על האסלה עלולה לגרור את הופעת הטחורים. ישיבה על האסלה גורמת ללחץ על איזור פי הטבעת, מה שגורם להתנפחותם של ורידים באזור היוצרים את הטחורים. הימנעו מישיבה ממושכת על האסלה והקטינו את הסיכויים להופעת הטחורים בעשרות אחוזים.
הקפידו על משקל גוף תקין – השמנת יתר מגדילה את הסיכוי להופעת טחורים השמנת יתר אף היא משםיעה רבות על הסיכוי לסבול מטחורים. מתמודדים עם השמנת יתר? משקל עודף משפיע רבות על לחצים באזורים שונים בכל הגוף. אחד האזורים הסובלים מלחצים בעקבות משקל עודף הוא פי הטבעת. הלחץ התמידי גורר את התפתחותם של הורידים המופיעים בדמות טחורים. עשו כל שביכולתכם בשביל לרדת במשקל.
הימנעו מהרמת משקלים כבדים במיוחד מתאמנים המרימים משקלים כבדים סובלים מטחורים. רגילים להרים משקלים כבדים באופן תדיר? הדבר עלול לגרום ללחצים על אזור פי הטבעת ולהוביל ליצירת טחורים. במטרה להימנע מכך, הקפידו להרים משקלים שאינם גורמים לכם למאמץ יתר שאינו בריא.
הריון בהיריון? נסו להימנע מעמידה ממושכת. נשים רבות סובלות מטחורים במהלך ההיריון. לאורך כל תקופת ההיריון קיים לחץ תמידי על אזור פי הטבעת, מה שלא אחת גורר את היווצרותם של הטחורים. ברוב המקרים הטחורים עוברים לאחר הלידה.
הקפידו על אכילה מאוזנת הכוללת את כל הסיבים הנדרשים חוסרים עמוקים בסיבים תזונתיים אף הם מגדילים את הסיכוי לטחורים. חסרים לכם סיבים תזונתיים רבים בגוף? הדבר עלול לגרום להופעת הטחורים. סיבים תזונתיים חשובים מאוד לתפקוד בריא של כל חלקי הגוף. אחת הפגיעות הישירות הנגרמות ממחסור בסיבים היא הופעת הטחורים.

 

 

אם תצליחו להקפיד על כלל הדגשים הללו ולהימנע מכל הגורמים השכיחים ביותר להופעת הטחורים, תוכלו ליהנות מקיטון משמעותי של עשרות אחוזים בסיכוי להתמודדות עם טחורים. סובלים מהבעיה? חשוב שתכירו את כל ההבדלים בין טחורים פנימיים לבין טחורים חיצוניים.

 

  • טחורים פנימיים – הטחורים השכיחים בקרב צעירים

טחורים אצל צעירים הם בעיקר טחורים פנימיים. טחורים פנימיים הם טחורים הממוקמים בפנים פי הטבעת, מה שמבטיח לסובלים מהם תופעות לוואי מעטות וקלות במיוחד. העובדה שהטחורים ממוקמים בפנים פי הטבעת מסייעת לשמירה עליהם ולמניעת חיכוך מיותר. אנשים רבים כיום סובלים מטחורים פנימיים כלל ללא ידיעתם, בשל תופעות הלוואי הפשוטות. חשוב להדגיש ולומר כי ישנם מצבים בהם טחורים פנימיים מתנפחים יוצאים מפנים פי הטבעת, מה שעלול להחמיר מעט את תופעות הלוואי. איך תדעו שאתם סובלים מטחורים פנימיים? הנה לכם כל תופעות הלוואי השכיחות ביותר.

 

תופעות לוואי לטחורים פנימיים:

  1. כאבים קלים או תחושת אי נוחות בעת עשיית צרכים.
  2. דימום קל באזור פי הטבעת בעת עשיית צרכים.

 

טחורים אצל צעירים הם בדרך כלל טחורים פנימיים והם עובדים תוך מספר ימים ללא צורך בטיפול רפואי משמעותי.

  • טחורים חיצוניים

לעומת זאת, טחורים חיצוניים הם טחורים הממוקמים בחלקו החיצוני של פי הטבעת. טחורים אלה נחשבים לטחורים מורכבים יותר הכוללים תופעות לוואי רבות וחמורות יותר בהשוואה לטחורים הפנימיים. הסובלים מטחורים חיצוניים הם בדרך כלל אנשים בוגרים. הסיבה שהטחורים החיצוניים קשים יותר נעוצה בעבודה שהם ממוקמים בחלקו החיצוני של פי הטבעת, כך שיש חיכוך רב בתדירות גבוהה. מעבר לכך, טחורים אלה מופיעים מתחת לשכבת עור דקה, מה שגורר פציעות בעור בכל חיכוך. הפציעות הללו מייצרות כרישי דם שמחריפים את המצב. מעבר לכאבים העזים בכל חיכוך, הטחורים החיצוניים יוצרים בליטות עור בגין כרישי הדם, כך שלאחר התמסמסות כרישי הדם, נותר עור עודף. העור העודף יכולת לגרור כאבים או אי נוחות בעת חיכוך, כרישי דם נוספים או אף זיהומים שונים. לכן, טחורים חיצוניים נחשבים לקשים הרבה יותר בהשוואה לטחורים הפנימיים.

 

תופעות לוואי לטחורים חיצוניים:

  1. כאבים עזים וחדים.
  2. דימום משמעותי.
  3. כרישי דם באזור פי הטבעת.
  4. בליטות עור באזור פי הטבעת.
  5. זיהומים שונים.

 

מתמודדים עם טחורים חיצוניים והטיפול הביתי לא מועיל? אל תהססו לפנות לרופא מקצועי שידע לתת לכם שירות מדוייק ומיטבי למיגור התופעה.

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!