טחורים אצל תינוקות – כך תתמודדו נכון עם טחורים אצל תינוקות

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

טחורים אצל תינוקותבניגוד למקובל לחשוב, טחורים אינם מופיעים אצל מבוגרים בלבד. כיום יש לא מעט ילדים ואף תינוקות הסובלים מהופעת הטחורים. אז אם גם אתם סובלים מטחורים, או שאתם הורים לתינוקות עם טחורים, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודו. הופעת הטחורים, לרבות הסיבות המרכזיות שגורמות להופעתם, תופעות הלוואי השכיחות ביותר, דרכי הטיפול האפשרויות, הבדלים בין טחורים פנימיים לבין טחורים חיצוניים ועוד. היכרות עם כלל הנתונים הללו תסייע לכם להכיר מקרוב את מצבכם, להתמודד בצורה מיטבית עם הבעיה ולדעת מתי נכון לפנות לטיפול רפואי. אך לפני שנצלול לכל הפרטים החשובים הללו, חשוב לדעת מהם טחורים. אנשים רבים לא יודעים מהם טחורים, ולכן נפתח בהסבר קצר אודותיהם.

 

הכירו את הטחורים מקרוב – ורידים שהתנפחו בעקבות לחצים

תחילה חשוב לדעת שטחורים הם ורידים שהתנפחו. ורידים באזור פי הטבעת שהתנפחו גורמים לשלל תופעות לוואי כמו כאבים עזים, דימומים, סחרחורות, התעלפויות ועוד. טחורים אצל תינוקות מופיעים בעיקר בחלק הפנימי של פי הטבעת, מה שמבטיח להם התמודדות יחסית פשוטה עם הבעיה. הורידים שמתנפחים עלולים לגרור עוד שלל תופעות לוואי בהן נעסוק מטה. אך לפני שאתם ממהרים להיוועץ ברופא מקצועי, חשוב שתכירו את ההבדלים המשמעותיים בין סוגי הטחורים השונים. כיום יש סוגים שונים של טחורים השונים זה מזה בעיקר במיקום הפיזי שלהם. ישנם טחורים ידידותיים שאינם כואבים כלל, ולעומתם, ישנם טחורים קשים יותר המבטיחים לסובלים מהם לא מעט תופעות לוואי לא נעימות. כפי שציינו מעלה, טחורים אצל תינוקות על פי רוב מופיעים בחלק הפנימי של פי הטבעת, מה שמבטיח התמודדות פשוטה עם תופעות לוואי קלות ומעטות. בשורות הבאות נכיר את הטחורים הפנימיים וכן את הטחורים החיצוניים על כלל המשתמע מכך. אך קודם לכן, חשוב שתכירו את הסיבות השכיחות ביותר להופעת טחורים.

כך תכולו להקטין משמעותית את הסיכוי לסבול מטחורים

היכרות עם כלל הסיבות בגינן אנשים רבים כיום סובלים מטחורים תאפשר לכם להקטין את הסיכויים בעשרות אחוזים להתמודדות עם הבעיה. ריכזנו עבורכם את כל הגורמים השכיחים ביותר להופעת טחורים, כך שתוכלו לדעת ממה להימנע בשביל להקטין משמעותית את הסיכוי לסבול מטחורים.

 

הסיבות המרכזיות שגורמות להופעת טחורים אצל תינוקות, ילדים ומבוגרים הן:

 

מתמודדים עם עצירות? עצירות היא הסיבה המרכזית להופעת הטחורים מתמודדים עם עצירות באופן תדיר? המאמץ התמידי יכול לגרור את הופעתם של הטחורים. רוצים להימנע מכך? חשוב שתעשו את כל שביכולתכם בשביל לשפר את המצב ולמנוע את העצירויות התדירות. ישנן לא מעט תרופות שיוכלו לסייע לכם בכך.
הימנעו מישיבה ממושכת על האסלה! רגילים לשבת לא מעט זמן על האסלה? חשוב לדעת שישיבה ממושכת על האסלה עלולה לגרור את הופעת הטחורים. ישיבה על האסלה גורמת ללחץ על איזור פי הטבעת, מה שגורם להתנפחותם של ורידים באזור היוצרים את הטחורים. נסו לקצר ככל הניתן את הישיבה על האסלה!
סובלים ממשקל עודף? דיאטה תוכל להקטין את הסיכוי לסבול מטחורים מתמודדים עם משקל עודף? משקל עודף משפיע רבות על לחצים באזורים שונים בכל הגוף. אחד האזורים הסובלים מלחצים בעקבות משקל עודף הוא פי הטבעת. הלחץ התמידי גורר את התפתחותם של הורידים המופיעים בדמות טחורים. דיאטה טובה תוכל לסייע לכם להקטין את הסיכוי לסבול מטחורים.
הימנעו מהרמת משקלים כבדים במיוחד! רגילים להרים משקלים כבדים באופן תדיר? הדבר עלול לגרום ללחצים על אזור פי הטבעת ולהוביל ליצירת טחורים. במטרה להימנע מכך, הקפידו להרים משקלים שאינם גורמים לכם למאמץ יתר שאינו בריא. התייעצו עם מאמן מקצועי לפני שאתם מתחילים להרים משקלים כבדים.
הריון נשים רבות סובלות מטחורים במהלך ההיריון. לאורך כל תקופת ההיריון קיים לחץ תמידי על אזור פי הטבעת, מה שלא אחת גורר את היווצרותם של הטחורים. ברוב המקרים הטחורים עוברים לאחר הלידה. מומלץ להימנע מעמידה ממושכת במהלך הלידה.
הקפידו לאכול נכון – תזונה מאוזנת תקטין את הסיכוי לטחורים חסרים לכם סיבים תזונתיים רבים בגוף? הדבר עלול לגרום להופעת הטחורים. סיבים תזונתיים חשובים מאוד לתפקוד בריא של כל חלקי הגוף. אחת הפגיעות הישירות הנגרמות ממחסור בסיבים היא הופעת הטחורים. אכילה מאוזנת תשמור על בריאותכם ותקטין את הסיכוי שתסבלו מטחורים.

 

היכרות עם כלל הדגשים הללו תאפשר לכם לפעול בכדי להקטין משמעותית את הסיכויים לסבול מטחורים. טחורים אצל תינוקות, ילדים או מבוגרים כוללים תופעות לוואי לא נעימות, כך שאם יש באפשרותכם לפעול בכדי להימנע מהם, אל תהססו לעשות זאת. כבר סובלים מטחורים? בשורות הבאות נגע בכל ההבדלים בין הטחורים הפנימיים לטחורים החיצוניים.

 

טחורים פנימיים הם טחורים הממוקמים בפנים פי הטבעת. טחורים אלה נחשבים לטחורים ידידותיים במיוחד ואינם כוללים תופעות לוואי רבות וחמורות. הסיבה לכך היא העבודה שהטחורים ממוקמים בפנים פי הטבעת, מה שמונע חיכוך תדיר. ישנם אנשים רבים הסובלים מטחורים פנימיים ללא ידיעה כלל. הטחורים הפנימיים כמעט ואינם כוללים תופעות לוואי. אז איך בכל זאת תדעו שאתם מתמודדים עם טחורים?

 

תופעות הלוואי של טחורים פנימיים:

  • דימום קל במהלך עשיית צרכים.
  • כאבים קלים או תחושת אי נוחות בעת עשיית צרכים.

 

מרבית המקרים של טחורים אצל תינוקות הם טחורים פנימיים. מתמודדים עם דימום קל או תחושות אי נוחות בעת עשיית צרכים? ייתכן שאתם סובלים מטחורים פנימיים. חשוב להדגיש ולומר כי ישנם מצבים בהם הטחורים הפנימיים בולטים החוצה, מה שיכול לגרור תופעות לוואי מעט חמורות יותר.

לעומת הטחורים הפנימיים, הטחורים החיצוניים כוללים תופעות לוואי קשות הרבה יותר. הטחורים החיצוניים ממוקמים בסמוך לפי הטבעת, בחלק החיצוני. הבעיה המרכזית של הסובלים מטחורים חיצוניים היא העובדה שקיים חיכוך תדיר עם הטחורים, מה שגורם לכאבים עזים. מעבר לכך, הטחורים החיצוניים מופיעים מתחת לשכבת עור דקה, מה שפוגע בשכבת העור בכל חיכוך. הפגיעה בשכבת העור גורמת להיווצרותם של כרישי דם רבים. כרידי הדם אף הם לא תורמים למצב ויוצרים בליטות עור. לאחר התמסמסות כרישי הדם, נותר עור עודף שגורר תופעות לוואי נוספות כמו כאבים עזים בכל חיכוך, היווצרות כרישי דם נוספים, סכנה לזיהומים שונים ועוד.

 

תופעות הלוואי של טחורים חיצוניים:

  • כאבים עזים וחדים במיוחד.
  • בליטות עור באזור פי הטבעת.
  • דימום משמעותי.
  • זיהומים שונים.

 

אך לפני שאתם ממהרים לטיפול רפואי, חשוב לדעת שכיום יש לא מעט שיטות טיפול פשוטות ובתיות. מרבית הסובלים מטחורים יכולים להתמודד עם הבעיה ללא צורך בטיפול רפואי משמעותי. טיפול ביתי ופשוט מסייע למרבית הסובלים מהתופעה להתגבר עליה תוך מספר ימים בודדים. מתי בכל זאת אתם נדרשים להגיע לרופא מקצועי? בשני המצברים הבאים:

 

  • דימום מאסיבי

מתמודדים עם דימום מאסיבי בתדירות גבוהה? חשוב להגיע להיבדק אצל רופא מקצועי. יכולות להיות סיבות נוספות לדימון המאסיבי כגון בעיות מעיים, מחלת סרטן מעי הגס ועוד. במטרה לשלול את המקרים הללו, חשוב להגיע לרופא מקצועי.

 

  • טיפול ביתי שלא מועיל

ניסיתם את הטיפול הביתי ללא הצלחה? אל תהססו לפנות לטיפול מקצועי אצל רופא מומחה.

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!