טחורים ללא דימום – כל מה שחשוב שתכירו על הטחורים

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

טחורים ללא דימוםסובלים מטחורים? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות הופעת הטחורים, לרבות כל ההבדלים בין טחורים פנימיים לטחורים חיצוניים, הסיבות בגינן בחלק מהמקרים הטחורים מלווים בדימום, הסיבות בגינן אנשים רבים כיום סובלים מהיווצרות הטחורים, הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם הטחורים ועוד. אז אם גם אתם סובלים מטחורים בפי הטבעת, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. אנשים רבים כיום כלל לא מודעים להליך היווצרות הטחורים. היכרות עם הליך היווצרותם יכולה לגרום לרבים לשנות הרגלים ולהקטין את הסיכוי לסבול מהבעיה. אז רגע לפני שנתחיל לצלול לכל הפרטים החשובים ביותר אודות טחורים ללא דימום, חשוב שתדעו מה זה טחורים וממה הם מתחילים להתפתח.

 

ורידים נפוחים באזור פי הטבעת – כל הסימנים לכך שאתם סובלים מטחורים

טחורים הם ורידים נפוחים באזור פי הטבעת. חשוב להדגיש שישנם טחורים המופיעים בתוך פי הטבעת וישנם טחורים המופיעים מחוצה לה. במרבית המקרים, טחורים בתוך פי הטבעת לא מפריעים להתנהלות שגרת חיים רגילה, לעומת טחורים הממוקמים מחוץ לפי הטבעת, שגורמים כאבים עזים לסובלים מהם. בשורות הבאות נרחיב אודות ההבדלים המשמעותיים בין טחורים בפנים הטבעת לבין טחורים מחוץ לפי הטבעת. אך קודם לכן חשוב להדגיש הבדל נוסף בין סוגי הטחורים השונים. ישנם טחורים מדממים וישנם טחורים ללא דימום כלל. טחורים מדממים לא בהכרח טחורים קשים או מתקדמים יותר. ישנם רבים הסובלים מטחורים ללא דימום בעוד אחרים כלל לא מרגישים טחורים מדממים. דימום הטחורים בולט בעיקר במהלך כניסתכם לשירותים. מרבית הסובלים מטחורים מדממים מתארים דימום קל על הנייר או אף דימום של ממש המטפטף לפנים האסלה.

כך או כך, אם אתם מתמודדים עם דימומים מפי הטבעת במהלך שירותים מומלץ לפנות לרופא שיבדוק את מקור הבעיה. ישנם גורמים רבים נוספים שיכולים לגרום לדימומים מפי הטבעת מלבד טחורים, לרבות סרטן פי הטבעת או סרטן מעי הגס. אז לפני שאתם ממהרים לאבחן את עצמכם עם טחורים בשל דימום מפי הטבעת, חשוב לבדוק זאת עם רופא מקצועי.

 

אז איך תדעו האם אתם סובלים מטחורים פנימיים או מטחורים חיצוניים?

ריכזנו עבורכם את כל ההבדלים המשמעותיים ביותר בין טחורים פנימיים לבין טחורים חיצוניים. ההבדלים המרכזיים הם:

 

כפי שציינו מעלה, ברוב המקרים טחורים פנימיים אינן גורמים לכאבים כלל. מתמודדים עם כאבים? ייתכן שאתם סובלים מטחורים חיצוניים. טחורים חיצוניים עשויים לגדול ולהתרחב אל מעבר לפנים פי הטבעת, מה שעלול לגרור גירוי לא נעים. מעבר לכך, התרחבותם של הטחורים הפנימיים עלולה להוביל להיווצרות של עור עודף באזור. לא אחת קורה שלאחר מספר ימים עד שבועות הטחורים מתמסמסמים ונעלמים. היווצרות טחורים, התרחבותם והתמסמסותם יכולה להוביל להישארות עור עודף שיכול אף הוא לתרום לתחושת אי נוחות בעת ישיבה. חשוב להדגיש שגם אם הטחורים הפנימיים שלכם מדדממים, כנראה שלא תרגישו שום כאב בהליך ההתמודדות שלכם עם הטחורים הפנימיים.

 

  • טחורים חיצוניים

מיקום הטחורים החיצוניים הוא מתחת לעור סביב פי הטבעת. מיקום זה הוא הגורם המרכזי לכאבים העזים איתם מתמודדים מרבית הסובלים מהבעיה. הסיבה לכאבים העזים היא העור המכסה את הטחורים שעד מהרה הופך למגורה, כאוב ופצוע. לעיתים נוצרים גם כרישי דם בתוך הטחורים. כרישי דם אלה עשויים להוביל לכאבים חדים ומשמעותיים. ברוב המקרים, הכאבים מלווים בהופעות גוש סביב פי הטבעת. בדומה לטחורים הפנימיים שמתרחבים, גם גוש זה עלול לגרור ליווצרות של עור עודף לאחר התמסמסותו. אז אם גם אתם סובלים מכאבים חדים ומשמעותיים המגיעים באופן די פתאומי, ייתכן שאתם סובלים מטחורים חיצוניים. מרגישים גוש סביב פי הטבעת? כנראה שהתפתח כריש גם קטן בטחורים החיצוניים שלכם.

 

כך תצליחו להתגבר על הטחורים – טיפול ביתי ופשוט בן כשבוע ימים בלבד

איך מטפלים? אנשים לא רבים שסובלים מטחורים מצליחים להתגבר על הבעיה בעזרת טיפול ביתי ופשוט של כשבוע בלבד. אז אם גם אתם סובלים מטחורים פנימיים או חיצוניים, חשוב להסתייע בטיפול ביתי פשוט שיוכל לשפר את מצבכם פלאים תוך שבוע בלבד. אם לאחר כשבוע של טיפול ביתי אתם לא מרגישים תחושת הקלה משמעותית, כדאי להיוועץ עם רופא מקצועי המכיר היטב את כל תופעות הלוואי השונות. סיבה נוספת בגינה אתם חייבים להיוועץ עם רופא מקצועי היא דימום מאסיבי. דימום משמעותי יכול להיגרם כתוצאה מכרישי הדם השונים או אף מהטחורים עצמם, אך אם אתם מתמודדים עם דימום משמעותי, אל תהססו לפנות לקופא מקצועי. הדימום אמנם יכול להיגרם כתוצאה ישירה מהטחורים, אל ישנן גם עוד סיבות רבות נוספות שיכולות לגרום לדימום משמעותי מפי הטבעת, כמו סרטן המעי הגס, סרטן מעיים ועוד. אז אם הטחורים לא עוברים לאחר כשבוע של טיפול ביתי או שאתם מתמודדים עם דימום משמעותי, אל תהססו לפנות לרופא מקצועי.

 

למה נוצרים טחורים? הסיבה המרכזית היא לחץ על האזור התחתון של פי הטבעת. הסיבות השכיחות ביותר ללחץ באזור פי הטבעת הן:

  • עצירות כרונית

מתמודדים עם עצירות כרונית? ייתכן שהדבר יגרום להתפרצותם של טחורים. המאמץ התמידי יותר לחץ באזור פי הטבעת, מה שגורם לוורידים להתנפח עם השנים. אז אם גם אתם מתמודדים עם עצירויות תדירות, חשוב לעשות כל שביכולתכם על מנת לשפר את המצב – כך תצליחו למנוע את היווצרותם של הטחורים.

 

  • ישיבה ממושכת על האסלה

רגילים לשבת זמן רב באסלה? ישיבה ממושכת על האסלה עלולה לגרור את הופעתם של הטחורים. הסיבה לכך ברורה – ישיבה ממושכת על אסלה גוררת לחץ גדול על אזור פי הטבעת, מה שעם השנים גורם לוורידים באזור להתנפח ולהפוך לטחורים של ממש. רוצים להימנע ממצב זה? השתדלו לקצר ככל הניתן את זמן הישיבה שלכם על האסלה.

 

  • דיאטה ללא סיבים

החלטתם לעשות דיאטה? חשוב לדעת שדיאטה נטולת סיבים עלולה לגרור את הופעתם של הטחורים. דיאטה ללא סיבים מחסירה מהגוף חומרים חיוניים לשמירה על בריאותו. אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכך היא הופעתם של טחורים בגין מחסור משמעותי בסיבים תזונתיים חיוניים. אז גם אם החלטתם להתחיל בהליך דיאטה משמעותי, חשוב לשמור על צריכת סיבים תזונתיים בהתאם לצורכי הגוף שלכם.

  • הרמת משקלים כבדים

מתאמנים שעות ארוכות מידי שבוע? חשוב לדעת שאחת הסיבות השכיחות להופעת הטחורים היא הרמת משקלים כבדים. הרמת משקלים כבדים גורמת ללחץ באזורים רבים בגוף, ביניהם פי הטבעת. לחץ משמעותי זה עלול לגרום להופעת הטחורים עם השנים.

 

  • הריון

נשים רבות סובלות מטחורים במהלך תקופת ההיריון. ההיריון גורם ללחץ תמידי על כל אזור פי הטבעת, מה שלא אחת גורם להופעת טחורים. במטרה למנוע את הופעת הטחורים בזמן ההיריון, מומלץ להקטין את משך זמן העמידה ולהגדיל את משך זמן הישיבה.

אם גם אתם מתמודדים עם טחורים, חשוב שתתחילו בטיפול ביתי ופשוט שיוכל למגר את התופעה תוך כשבוע ימים בלבד. הטיפול הביתי לא עזר? אל תהססו להיוועץ עם רופא מקצועי.

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!