יעילות קשירת טחורים

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

יעילות קשירת טחוריםלכל אחד מאיתנו יש טחורים בגוף. טחורים הם למעשה כלי דם הנמצאים בחלקו האחרון של המעי הגס (הרקטום התחתון) ובפי הטבעת. לטחורים תפקיד בסיוע על שליטה על היציאות והפרדה בין מוצק, נוזל וגזים. כל עוד הטחורים נשארים בצורתם המקורית, הם ממלאים תפקיד חשוב. אך כאשר הטחורים מתחילים להימתח, להתרחב ולצנוח, בדרך כלל בגלל וורידים שנמצאים באזור, הדבר עלול לגרום לדלקת, לפקקת או לקרע. אלה עלולים לגרום לכאבים רבים, לסבל רב והיציאות הופכות להיות מפחידות וקשות. אחת השיטות היעילות לטיפול בטחורים היא קשירת טחורים. על קשירת טחורים, מה היא כוללת, תופעות לוואי אפשריות והאם היא נחשבת לפעולה יעילה נרחיב במאמר הבא. 

 

יעילות קשירת טחורים- האם זה הטיפול הראשון?

התשובה היא לא. לפני שמבצעים קשירת טחורים, יש לנסות לטפל בטחורים בשיטות אחרות. 

  • שיטות טבעיות

קיימות שיטות טבעיות שיכולות להקל ולעזור בטיפול בטחורים. ריכזנו לכם את המרכזיות בהן-

  • תזונה- הקפדה על צריכת מזונות עתירי סובין (פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים). כמו כן יש להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת. יש להימנע ממאכלים חריפים, אלכוהול, פירות הדר וקפה. 
  • מאמץ- יש להימנע ממאמץ בזמן היציאות ולהימנע משהייה ממושכת בשירותים. 
  • ישיבה- יש להימנע מישיבה ממושכת על כיסא. 
  • אמבט ישיבה- במידה שהטחורים לא מדממים יש לשבת כל יום באמבט ישיבה. אמבטיות ישיבה להרפיה של השריר הטבעתי ולהקלה בלחץ על הטחור והכאב.
  • שטיפה של פי הטבעת כמה פעמים ביום על ידי בידה או במקלחת. 
  • תחבושת קרה או מגבונים קרים. אלה שומרים על ההיגיינה ומסייעים בהרגעת האזור.  
  • תרופות

קיימים מספר תכשירים תרופתיים שניתן לצרוך לטיפול בטחורים- 

  • תכשירים שאינם מחייבים מרשם- תכשירים המכילים לרוב חומר מאלחש וחומרים נוספים המסייעים לריכוך, הקלה על כאבים והפחתת הדלקת. תכשירים לדוגמא- פרוקטו גליבנול, רקטוזורין. 
  • תכשירים שמחייבים מרשם- תכשירים המכילים אסטרואידים ולכן ניתנים במרשם רופא בלבד. תכשירים המכילים סטרואידים מפחיתים את התהליך הדלקתי ומקלים על הכאבים והסימפטומים המתלווים לטחורים. תכשירים לדוגמא- פרוקטוזורין וקרם ספריי פרוקטופואם.
  • תכשירים טבעיים- תכשירים המכילים חומרים טבעיים שתפקידים להרגיע ולהקל על תסמיני הטחורים. תכשירים לדוגמא לייף פרופשיונל פרוקטו-קרם פורטה, פרוקטו אובליפיחה, משחת הממליס. מקובל להוסיף לתכשירים אלו גם גליצרין ומנטול. גליצרין מסייע לריכוך והמנטול מעניק תחושת קירור. 
  • נר- לאחר ניקוי היגייני של האזור ניתן להחדיר נר או למרוח קרם. 
  • תרופות משלשלות- מאחר שטחורים יכולים להיות תוצר של עצירות, ניתן להשתמש גם בתרופות משלשלות או בתוסף תזונה שמכיל סיבים תזונתיים שעוזרים לרכך את הצואה. 

יעילות קשירת טחורים- מהי קשירת טחורים?

אז יש לכם טחורים. ניסיתם לטפל בהם בשיטות טבעיות, ניסיתם טיפול תרופתי וכלום לא צלח. במצב כזה כאשר הטחורים גורמים לכאבים רבים או לדימום רב, ניתן לבצע קשירת טחורים שהיא טיפול כירורגי קטן. בקשירת טחורים למעשה מקבעים את הטחורים שאיבדו אחיזה ומקטינים את אספקת הדם שלהם.

קשירת טחורים היא למעשה פעולה קצרה, נטולת כאב ונחשבת ליעילה לטיפול בטחורים. במהלך קשירת טחורים למעשה מורכבת גומייה על אחד הטחורים. קשירת הטחורים על ידי גומייה מיועדת להפסיק את אספקת הדם לטחור הקשור ולגרום לנשירתו מאזור פי הטבעת. 

מקום היווצרות הטחור, הוא מקום חסר סיבי עצב ולכן פעולת הקשירה אינה כואבת כלל. במשך זמן של יומיים עד שבוע לאחר הטיפול, הטחור ינשור עם הגומייה שקשרה אותו. 

לפני התהליך אין צורך לצום. עם זאת, יש לערוך חוקן ניקוי קטן. החוקן יתבצע כשעתיים לפני הקשירה וכחצי שעה לפני הבדיקה. 

 

יעילות קשירת טחורים- איך התהליך עובד?

קשירת טחורים היא תהליך קצר ופשוט שאורך בין דקה לשלוש דקות. בחדר הטיפולים תתבקשו להישען על שולחן מיוחד, כאשר פי הטבעת שלכם מופנה כלפי מעלה. הרופא הכירורג המטפל בטחורים, ידגים בעזרת אנדוסקופ על מנת לזהות את הטחורים. לאחר מכן, על ידי צינור מיוחד, הטחור יישאב מפי הטבעת אל פתח הצינור. טבעת גומי תשתחרר על ידי קפיץ ותתלבש על בסיס הטחור. תפקידה של טבעת הגומי הוא למנוע את אספקת הדם לטחור עד שיתייבש וינשור.  

תהליך קשירת הטחורים אינו מלווה בכאב כלל, שכן אין עצבים במקום זה. עם זאת יש לקחת בחשבון תחושת אי נוחות קלה בעקבות החדרת האנדוסקופ לפי הטבעת.  

לאחר הטיפול תשוחררו הביתה ללא הגבלות מסוימות. תחושות חוסר הנוחות והכאבים עלולים להימשך כ-24 שעות, אך ניתן לבצע יציאות או לנגב את פי הטבעת. כמו כן מותר לחזור לעבודה אך מומלץ להימנע ממאמץ פיזי קשה ומפעילות גופנית מאומצת. מומלץ לאכול מזון עשיר בתאית כמו דגנים, ירקות, פירות ושמן זית ולשתות כמות מספקת של מים (שמונה עד עשר כוסות ביום).

שימו לב כי לאחר הניתוח, עד נשירת הטחור, אין להחדיר נר או לבצע חוקן. פעולות אלה עלולות לגרום להזזה של הגומייה ולאי הצלחתו של הניתוח. 

 

יעילות קשירת טחורים- תופעות לוואי אפשריות

תהליך קשירת הטחורים עלול לכלול תחושת אי נוחות וכאב קל. לאחר סיום התהליך ייתכן ותרגישו אי נוחות באזור, לחץ, גירוי או גירודים מקומיים. במידה ותחושו בכאב חזק מומלץ לקחת טיפול נגד כאבים, בהתאם להמלצת הרופא ולפי הצורך. 

קיימים סיכונים שונים בקשירת טחורים. בין הסיכונים הללו יהיו דימומים או כאבים עזים. במקרה שתחושו כאבים חזקים או ייווצר דימום, יהיה על הרופא הכירורג להתיר את הגומייה. קיימים מקרים נדירים בהם אתם עלולים להרגיש חולשה או סחרחורת, התפתחות חום או קושי לתת שתן, במצב כזה יש לפנות למיון בדחיפות. במקרים נדירים התהליך עלול לגרום לזיהומים מקומיים. 

קיימת שיטה נוספת לקשירת טחורים, אשר חלק מהפרוקטולוגים מעדיפים להשתמש בה. בשיטה זו למעשה מזריקים חומר לטחור עצמו, והוא הגורם לקיבוע הטחור. 

 

יעילות קשירת טחורים- האם זה יעיל?

קשירת טחורים היא שיטה הנמצאת בשימוש יותר מ-50 שנים והיא מיועדת בעיקר לטחורים פנימיים גדולים. קשירת טחורים היא פעולה יעילה שיכולה לעזור לשפר את איכות החיים של המטופל. עם זאת לעתים יש צורך לחזור עליה מספר פעמים. הסיכונים בקשירת טחורים הם נמוכים יחסית, אך כפי שציינו, לעתים עלולים להופיע סיבוכים. 

 

יעילות קשירת טחורים- שידוך טחורים

שידוך טחורים היא שיטה חדשה לקשירת טחורים. בשיטה זו משתמשים במכשיר ניתוחי הדומה לשדכן משרדי. שיטה זו מיועדת להפחית את עוצמת הכאבים. אך יש לקחת בחשבון ששיטה זו כרוכה בדימום רב במהלך ההחלמה, מה שמהווה חסרון משמעותי. כמו כן, שיטת שידוך טחורים מתאימה לטחורים מדרגה 2 ומעלה. 

יעילות קשירת טחורים- הסרת טחורים

במידה שכל הניסיונות לטיפול בטחורים לא צלחו וקשירת הטחורים לא צלחה גם כן, או במצב שהטחורים בדרגה מתקדמת (דרגה 3 או 4), ניתן לבצע ניתוח להסרת טחורים. ניתוח זה מתבצע בהרדמה כללית ובדרך כלל ניתן להשתחרר מבית החולים באותו יום או יום למחרת. ההחלמה נמשכת כמספר ימים ויש לנטול בזמן ההחלמה משככי כאבים ומרככי יציאה (כמו שמן פרפין). 

יש לקחת בחשבון כי בעיית הטחורים עלולה לחזור גם למי שעבר ניתוח להסרת טחורים. אך הסיכוי לכך הוא נמוך בהרבה מאשר בקרב אנשים שלא נותחו.  

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!