קשירת טחורים שלא הצליחה

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

קשירת טחורים שלא הצליחהקשירת טחורים היא שיטה יעילה לטיפול בטחורים. אך למרות היעילות שלה, לא תמיד היא מצליחה. מה עושים אחרי קשירת טחורים שלא הצליחה? ומהי בכלל קשירת טחורים? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

קשירת טחורים שלא הצליחה- מהם טחורים בכלל?

לפני שנסביר על קשירת טחורים נסביר מהם טחורים בכלל. טחורים הם למעשה כלי דם הנמצאים בחלקו האחרון של המעי הגס (הרקטום התחתון) ובפי הטבעת. לטחורים תפקיד בסיוע על שליטה על היציאות והפרדה בין מוצק, נוזל וגזים. 

כל עוד הטחורים נשארים בצורתם המקורית, הם ממלאים תפקיד חשוב. אך כאשר הטחורים מתחילים להימתח, להתרחב ולצנוח, בדרך כלל בגלל וורידים שנמצאים באזור, הדבר עלול לגרום לדלקת, לפקקת או לקרע. אלה עלולים לגרום לכאבים רבים, לסבל רב והיציאות הופכות להיות מפחידות וקשות. 

קיימים שני סוגי טחורים- טחורים חיצוניים וטחורים פנימיים- 

  • טחורים חיצוניים

טחורים אלה נמצאים על פי הטבעת ומחוץ לו. טחורים חיצוניים הם טחורים שעטופים ברקמת העור של פי הטבעת ולכן הם כואבים יותר ומדממים פחות, שכן רקמת העור הזו היא רב שכבתית, עבה ועשירה בתאי עצב.

  • טחורים פנימיים

טחורים אלה נמצאים בתוך פי הטבעת ובחלק התחתון של הרקטום. טחורים פנימיים הם טחורים שמכוסים ברירית המעי הדס ולכן הם כואבים פחות אך מדממים יותר, שכן רירית המעי הגס היא שכבה דקה וענייה בתאי עצב. טחורים אלה מחולקים לארבע דרגות-

  • דרגה 1- טחורים פנימיים לא מורגשים.
  • דרגה 2- טחורים פנימיים שיוצאים החוצה מפי הטבעת בזמן היציאה ונכנסים לב. 
  • דרגה 3- טחורים פנימיים שיוצאים ולא נכנסים לבד, ויש לדחוף אותם פנימה. 
  • דרגה 4- טחורים פנימיים שיוצאים ולא ניתן להכניסם.

קשירת טחורים שלא הצליחה- טיפולים קודמים

לפני שמבצעים קשירת טחורים, יש לנסות לטפל בטחורים בשיטות אחרות. תוכלו לנסות שיטות טבעיות. שיטות אלה כוללות הקפדה על צריכת מזונות עתירי סובין (פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים). כמו כן יש להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת. יש להימנע ממאכלים חריפים, אלכוהול, פירות הדר וקפה. יש להימנע ממאמץ (במיוחד במהלך היציאות). כמו כן הקפדה על היגיינה של פי הטבעת על ידי שטיפה כמה פעמים ביום על ידי בידה או במקלחת, או ניקיון עם מגבונים קרים. ניתן לבצע גם קומפרס עם המגבונים הקרים ולאחר מכן להחדיר נר. כמו כן תוכלו לבצע אמבט ישיבה במשך 15 דקות כל יום, בתנאי שהטחורים אינם מדממים. 

תוכלו לנסות לטפל בטחורים גם על ידי תרופות. קיימות תרופות ללא מרשם שמקלות על הכאב ומפחיתות את הדלקת או תרופות עם מרשם שכוללות סטרואידים. הסטרואידים מפחיתים את הדלקת ומקלים על הכאבים. כמו כן ניתן להיעזר בתרופות משלשלות.

 

קשירת טחורים שלא הצליחה- מהי קשירת טחורים?

אז יש לכם טחורים. ניסיתם לטפל בהם בשיטות טבעיות, ניסיתם טיפול תרופתי וכלום לא צלח. במצב כזה כאשר הטחורים גורמים לכאבים רבים או לדימום רב, ניתן לבצע קשירת טחורים שהיא טיפול כירורגי קטן. בקשירת טחורים למעשה מקבעים את הטחורים שאיבדו אחיזה ומקטינים את אספקת הדם שלהם.

קשירת טחורים היא שיטה הנמצאת בשימוש יותר מ-50 שנים והיא מיועדת בעיקר לטחורים פנימיים גדולים. קשירת טחורים היא פעולה יעילה שיכולה לעזור לשפר את איכות החיים של המטופל. עם זאת לעתים יש צורך לחזור עליה מספר פעמים או לבצע הליך אחר במצב בו קשירת טחורים לא הצליחה. 

קשירת טחורים היא למעשה פעולה קצרה, נטולת כאב ונחשבת ליעילה לטיפול בטחורים. במהלך קשירת טחורים למעשה מורכבת גומייה על אחד הטחורים. קשירת הטחורים על ידי גומייה מיועדת להפסיק את אספקת הדם לטחור הקשור ולגרום לנשירתו מאזור פי הטבעת. 

מקום היווצרות הטחור, הוא מקום חסר סיבי עצב ולכן פעולת הקשירה אינה כואבת כלל. במשך זמן של יומיים עד שבוע לאחר הטיפול, הטחור ינשור עם הגומייה שקשרה אותו. 

לפני התהליך אין צורך לצום. עם זאת, יש לערוך חוקן ניקוי קטן. החוקן יתבצע כשעתיים לפני הקשירה וכחצי שעה לפני הבדיקה. 

 

קשירת טחורים שלא הצליחה- מה כולל התהליך?

קשירת טחורים היא תהליך קצר ופשוט שאורך בין דקה לשלוש דקות. בחדר הטיפולים תתבקשו להישען על שולחן מיוחד, כאשר פי הטבעת שלכם מופנה כלפי מעלה. הרופא הכירורג המטפל בטחורים, ידגים בעזרת אנדוסקופ על מנת לזהות את הטחורים. לאחר מכן, על ידי צינור מיוחד, הטחור יישאב מפי הטבעת אל פתח הצינור. טבעת גומי תשתחרר על ידי קפיץ ותתלבש על בסיס הטחור. תפקידה של טבעת הגומי הוא למנוע את אספקת הדם לטחור עד שיתייבש וינשור.  

תהליך קשירת הטחורים אינו מלווה בכאב כלל, שכן אין עצבים במקום זה. עם זאת יש לקחת בחשבון תחושת אי נוחות קלה בעקבות החדרת האנדוסקופ לפי הטבעת.  

לאחר הטיפול תשוחררו הביתה ללא הגבלות מסוימות. תחושות חוסר הנוחות והכאבים עלולים להימשך כ-24 שעות, אך ניתן לבצע יציאות או לנגב את פי הטבעת. כמו כן מותר לחזור לעבודה אך מומלץ להימנע ממאמץ פיזי קשה ומפעילות גופנית מאומצת. מומלץ לאכול מזון עשיר בתאית כמו דגנים, ירקות, פירות ושמן זית ולשתות כמות מספקת של מים (שמונה עד עשר כוסות ביום).

שימו לב כי לאחר הניתוח, עד נשירת הטחור, אין להחדיר נר או לבצע חוקן. פעולות אלה עלולות לגרום להזזה של הגומייה ולאי הצלחתו של הניתוח. 

 

קשירת טחורים שלא הצליחה- האם קיימים סיכונים?

תהליך קשירת הטחורים עלול לכלול תחושת אי נוחות וכאב קל. לאחר סיום התהליך ייתכן ותרגישו אי נוחות באזור, לחץ, גירוי או גירודים מקומיים. במידה ותחושו בכאב חזק מומלץ לקחת טיפול נגד כאבים, בהתאם להמלצת הרופא ולפי הצורך. 

קיימים סיכונים שונים בקשירת טחורים. בין הסיכונים הללו יהיו דימומים או כאבים עזים. במקרה שתחושו כאבים חזקים או ייווצר דימום, יהיה על הרופא הכירורג להתיר את הגומייה. במקרים נדירים התהליך עלול לגרום לזיהומים מקומיים. 

קיימת שיטה נוספת לקשירת טחורים, אשר חלק מהפרוקטולוגים מעדיפים להשתמש בה. בשיטה זו למעשה מזריקים חומר לטחור עצמו, והוא הגורם לקיבוע הטחור. 

קשירת טחורים שלא הצליחה- שידוך טחורים

שידוך טחורים היא שיטה חדשה לקשירת טחורים. בשיטה זו משתמשים במכשיר ניתוחי הדומה לשדכן משרדי. שיטה זו מיועדת להפחית את עוצמת הכאבים. אך יש לקחת בחשבון ששיטה זו כרוכה בדימום רב במהלך ההחלמה, מה שמהווה חסרון משמעותי. כמו כן, שיטת שידוך טחורים מתאימה לטחורים מדרגה 2 ומעלה. 

 

הסרת טחורים לאחר קשירת טחורים שלא הצליחה

במידה שכל הניסיונות לטיפול בטחורים לא צלחו ובוצעה קשירת טחורים שלא הצליחה גם כן, או במצב שהטחורים בדרגה מתקדמת (דרגה 3 או 4), ניתן לבצע ניתוח להסרת טחורים. ניתוח זה מתבצע בהרדמה כללית ובדרך כלל ניתן להשתחרר מבית החולים באותו יום או יום למחרת. ההחלמה נמשכת כמספר ימים ויש לנטול בזמן ההחלמה משככי כאבים ומרככי יציאה (כמו שמן פרפין). 

יש לקחת בחשבון כי בעיית הטחורים עלולה לחזור גם למי שעבר ניתוח להסרת טחורים. אך הסיכוי לכך הוא נמוך בהרבה מאשר בקרב אנשים שלא נותחו.  

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!