המרכז לטיפול בטחורים

איך להעלים טחורים?

איך להעלים טחוריםטחורים יכולים להפוך את החיים לבלתי נסבלים. לעתים הם יחלפו מעצמם תוך מספר ימים, אך לעתים יהיה קשה להיפטר מהם. אז איך להעלים טחורים? על התופעה המעיקה  הזאת נרחיב במאמר הבא. 

 

איך להעלים טחורים- מהם בכלל?

לכל אחד מאיתנו יש טחורים בגוף, אך מהם בכלל? טחורים הם למעשה כלי דם הנמצאים בחלקו האחרון של המעי הגס (הרקטום התחתון) ובפי הטבעת. לטחורים תפקיד בסיוע על שליטה על היציאות והפרדה בין מוצק, נוזל וגזים. 

אז מה הבעיה בטחורים? כל עוד הם נשארים בצורתם המקורית, הם ממלאים תפקיד חשוב. אך כאשר הטחורים מתחילים להימתח, להתרחב ולצנוח, בדרך כלל בגלל וורידים שנמצאים באזור, הדבר עלול לגרום לדלקת, לפקקת או לקרע. אלה עלולים לגרום לכאבים רבים, לסבל רב והיציאות הופכות להיות מפחידות וקשות. 

קיימים מספר תסמינים בולטים- 

איך להעלים טחורים- טחורים חיצוניים

טחורים אלה נמצאים על פי הטבעת ומחוץ לו. טחורים חיצוניים הם טחורים שעטופים ברקמת העור של פי הטבעת ולכן הם כואבים יותר ומדממים פחות, שכן רקמת העור הזו היא רב שכבתית, עבה ועשירה בתאי עצב.

 

איך להעלים טחורים- טחורים פנימיים

טחורים אלה נמצאים בתוך פי הטבעת ובחלק התחתון של הרקטום. טחורים פנימיים הם טחורים שמכוסים ברירית המעי הדס ולכן הם כואבים פחות אך מדממים יותר, שכן רירית המעי הגס היא שכבה דקה וענייה בתאי עצב. 

טחורים פנימיים מחולקים לארבע דרגות-

  1. טחורים פנימיים לא מורגשים.
  2. טחורים פנימיים שיוצאים החוצה מפי הטבעת בזמן היציאה ונכנסים לב. 
  3. טחורים פנימיים שיוצאים ולא נכנסים לבד, ויש לדחוף אותם פנימה. 
  4. טחורים פנימיים שיוצאים ולא ניתן להכניסם. 

 

אז איך להעלים טחורים?

קיימות שיטות שונות להעלמת טחורים. 

 

קיימות שיטות טבעיות שיכולות להקל ולעזור בטיפול בטחורים. ריכזנו לכם את המרכזיות בהן-

 

קיימים מספר תכשירים תרופתיים שניתן לצרוך לטיפול בטחורים- 

 

במידה שהטיפול התרופתי לא צלח והטחורים גורמים לכאבים רבים או לדימום רב, ניתן לבצע טיפול כירורגי. הטיפול הכירורגי הוא למעשה קשירת הטחורים. בקשירת טחורים למעשה מקבעים את הטחורים שאיבדו אחיזה ומקטינים את אספקת הדם שלהם. 

בתהליך זה, הכירורג למעשה קושר את הבסיס של הטחורים, את מה שיוצר תהליך דלקתי ולאחר מכן מקבע את החור בחזרה למקומו מה שמקטין את הגודש. 

תהליך קשירת טחורים כולל תחושת אי נוחות וכאב קל. לאחר סיום התהליך, תחושות חוסר הנוחות והכאבים עלולים להימשך כ-24 שעות, אך ניתן לבצע יציאות או לנגב את פי הטבעת. לאחר שהטחור חוזר למקומו, הגומייה שקשרה אותו נופלת. 

קיימים סיכונים בתהליך הכירורגי של קשירת הטחורים ביניהם דימומים או כאבים עזים. במקרה כזה הרופא הכירורג יצטרך להתיר את הגומייה. במקרים נדירים התהליך עלול לגרום לזיהומים מקומיים. 

במידה שכל הניסיונות לטיפול בטחורים לא צלחו, או במצב שהטחורים בדרגה מתקדמת (דרגה 3 או 4), ניתן לבצע ניתוח להסרת טחורים. ניתוח זה מתבצע בהרדמה כללית ובדרך כלל ניתן להשתחרר מבית החולים באותו יום או יום למחרת. ההחלמה נמשכת כמספר ימים ויש לנטול בזמן ההחלמה משככי כאבים ומרככי יציאה (כמו שמן פרפין). 

יש לקחת בחשבון כי בעיית הטחורים עלולה לחזור גם למי שעבר ניתוח להסרת טחורים. אך הסיכוי לכך הוא נמוך בהרבה מאשר בקרב אנשים שלא נותחו. 

קראו עוד: טחורים חיצוניים

איך להעלים טחורים- מה הגורמים וכיצד נמנע?

אז לאחר שהבנו איך להעלים טחורים, כדאי להבין מה הגורמים האפשריים למחלת הטחורים, וכך אולי נצליח למנוע אותה- 

Exit mobile version