איך להקל על עצירות 

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

כמעט כל אחד ואחת יחוו עצירות לפחות פעם אחת במהלך חייהן וכולם מכירים את התחושה הקשה והלא נעימה המתלווה לכך. הצורך ללכת לשירותים אינו מרפה, אך למרות הצורך הגופני בפועל לא מתבצעת התרוקנות. יכולות להיות השפעות שונות לעצירות חד פעמית לגוף ובוודאי שבטווח הרחוק יכולות להיות לכך השלכות קשות. התופעה נפוצה יותר ממה שנדמה לנו, וישנן דרכים שונות להתמודדות עם עצירות. כיצד מקלים על עצירות וכיצד נמנעים מחזרתה? הכנו מדריך מלא, כדאי להמשיך לקרוא. 

מהי עצירות ומהן הסיבות הנפוצות ביותר להיווצרות עצירות? 

עצירות היא כל שינוי בהרגלי היציאות שגורם לתחושה של התרוקנות לא מלאה, צואה קשה או ירידה בתדירות היציאות. כדאי לדעת – לא כל מי שפעילות המעיים שלו נמוכה באופן חד פעמי סובל מעצירות, תדירות תקינה יכולה להיות בין פעם אחת בכמה ימים לבין שתיים עד שלוש פעמים ביום, וזה מאוד אינדיבידואלי. הסטטיסטיקה אומרת ש-20% מהאוכלוסייה סובלים מעצירות, כאשר נשים סובלות יותר מגברים מהתופעה. יש עצירות שמתרחשת אחת לכמה זמן או אפילו אחת לכמה שנים ויש עצירות כרונית. כאשר עצירות מופיעה במשך שלושה חודשים יותר מ-25% מהזמן היא נחשבת לכרונית.

הסיבות לעצירות הן רבות, יש עצירות שנובעת מהפרעות שונות התפקוד של המעי הגס, יש עצירויות שנובעות משימוש בתרופות או ויטמינים ותוספים כמו ברזל, יש הנובעות ממחלות שונות הפוגעות במערכת העצבים כמו סוכרת. יש עצירויות הנגרמות מהפרעות במערכת העיכול, בעיות התרוקנות, מהפרעות הורמונליות, מחלות מעי, מסדק בפי הטבעת שנקרא גם פיסורה, צניחת רחם או שלפוחית שתן, משינויים פיזיולוגיים ועוד. 

כיצד ניתן להקל על עצירות באופן מיידי ובאופן שוטף? 

ניתן להקל על העצירות במגוון דרכים, גם באופן מיידי וגם לטווח הרחוק. ראשית יש לומר, שלפני שמתחילים לטפל בעצירות יש להבין את המקור שלה, וכמובן שיש לשלול קודם לכן בעיות בריאות שונות חמורות יותר, למשל סרטן המעי הגס, בטח אם יש לכך רגע משפחתי. 

ישנן תרופות להגדלת נפח הצואה תוך שתייה מרובה של מים, ובכלל, שתיית מים מסייעת המון בהתמודדות עם עצירות. ניתן לעשות שימוש במשלשלים ממריצים וקיימות כיום גם תרופות חדשות לטיפול בעצירות, כולן במרשם רופא כמובן. בנוסף, כדאי לדעת שאם נוצרה הצטברות של אבני צואה יש להוציא אותן בעזרת רופא או אחות, ולאחר מכן יש להתחיל טיפול עם משלשלים כדי למנוע את הישנות התופעה. עוד טיפול בעצירות הוא באמצעות ביופידבק במקרים של פגיעה ברצפת האגן, או אפילו הזרקות בוטוקס ואף ניתוח. 

כיצד ניתן להימנע מעצירות? 

ניתן למנוע עצירות במגוון רחב של דרכים, כאשר העצה הטובה ביותר לסובלים מעצירות כרונית היא לשתות הרבה מים ולשנות את הרגלי התזונה. יש להקפיד על שתייה מספקת, צריכה של מזון עם סיבים, לאכול מאכלים שמעוררים את תגובת המעיים, למשל שזיפים ולעסוק בפעילות גופנית. ישנן גם תרופות סבתא שונות, למשל חוקן סבון או מי חמצן, אך כדאי לדעת שאלה עלולות לגרום לנזק למעי ולכן הן לא מומלצות. ניתן לעשות שימוש בחוקנים שונים, שוב, בהתייעצות עם גורם מקצועי, ולהימנע מתלות במשלשלים. 

הנכתב מהווה מידע כללי והמלצה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי.

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!