מה הן התרופות הטובות ביותר או הגרועות ביותר לטיפול בטחורים?

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

התרופות הטובות ביותר והגרועות ביותר לטחוריםמחפשים טיפולים ביתיים לטחורים? שוקלים להשתמש בתרופה טבעית שתסייע להתמודד עם הכאבים? מאמר זה סוקר את מה שצריך לדעת לגבי התרופות הטובות ביותר והגרועות ביותר לטיפול בטחורים.

מנתחי המעי הגס מסבירים שיש להבין שטחורים אינם פוגעים בבריאות, אך עלולים לדמם גם ללא כאבים.

אם הם פוגעים בבריאות, זהו סימן למצב בו הם עברו אל מחוץ לתעלה האנאלית במהלך פעולת מעיים, וגדלו. אם בנוסף למצב זה הטחורים מפתחים קרישי דם, או גורמים לסיבוכים בריאותיים אחרים, הם עלולים להיות כואבים במיוחד.

לפני שתתחילו את הטיפול – קבלו אבחון מדויק

קיימות שיטות רבות בהן אנשים יכולים לנקוט על מנת לטפל בטחורים כואבים. במקרה הטוב הם עשויים להועיל, ובמקרה הגרוע הם עלולים להזיק. אך לפני שמנסים טיפולים ביתיים, יש להקפיד לקבל אבחון נכון.

חשוב להתייעץ עם הרופא לגבי תסמיני דימום, במיוחד אם הטחורים הופיעו לראשונה בחיים. אלו הם שבעת הטיפולים הביתיים האפשריים לטיפול טחורים, כולל הערות מומחים לגבי יעילותם או חוסר יעילותם.

1. שבו במים חמים

במקרים רבים, מומחים ממליצים לאנשים הסובלים מטחורים כואבים, לשבת במים חמים למשך רבע שעה, מספר פעמים ביום, במיוחד לאחר תנועת מעיים.

עצת המומחים: כן, זהו אחד הטיפולים הטובים ביותר. אמבטיית ישיבה זמינה בבתי המרקחת. זוהי קערה קטנה המתאימה להרכבה ממש מעל האסלה, ומציעה שיטה נוחה להשרות ולהרגיע את האזור.

  1. 2. קליפת פסיליום לריכוך צואה

זהו תוסף תזונה המסייע להגדלת צריכת הסיבים, וריכוך הצואה כדי לסייע לה לעבור. יש להיזהר שלא להגדיל יותר מדי ומהר מדי את כמות הסיבים, שכן פעולה זו עלולה לגרום לגזים או התכווצויות בטן.

עצת המומחים: יש להשתמש בקליפת פסיליום לריכוך הצואה והסדרת תנועות מעיים קבועות. היא לא תשפיע על טחורים ברמה המקומית, אך תווסת את פעולת המעיים. יש להקפיד לשתות הרבה מים אם לוקחים תוסף זה.

  1. 3. מלחי אפסום וגליצרין

ניתן להשתמש במרכיבים פשוטים אלו על מנת ליצור תרכובת אותה מורחים ישירות על האזור המודלק. מערבבים שתי כפות מלחי אפסום עם שתי כפות גליצרין; מורחים את התערובת על תחבושת סטרילית ומניחים אותה על האזור הכואב; משאירים את התערובת על האזור למשך רבע שעה עד עשרים דקות; שבים על הטיפול אחת לארבע עד שש שעות, עד שהכאבים נרגעים. מומחים ממליצים על טיפול זה

3. שמן עץ התה

חלק מהאנשים מאמינים שהתכונות האנטיספסטיות והאנטי דלקתיות של שמן עץ התה עשויות להפחית תסמיני נפיחות וגירוד הנגרמים על ידי טחורים.

מספר מחקרים מוקדמים מצאו כי ג'ל המיוצר עם שמן עץ התה מפחית את התסמינים, אך חסרים מחקרים נוספים. לכן לא מומלץ לנסות תרופה זו, היות ויעילותה לא נחקרה היטב.

4. חומץ תפוחים – חלק מהאנשים מאמינים שחומץ תפוחים עשוי להוביל להקלה מיידית בטחורים, ולהפחתת תסמיני הגירוד והכאב. מומחים סבורים שאין להשתמש בתרופה זו היות והיא עלולה לצרוב את העור עם שימוש יתר ולהחמיר בעיות.

5. מלחי אפסום וגליצרין – ניתן להשתמש במרכיבים פשוטים אלו על מנת ליצור תרכובת אותה מורחים ישירות על האזור המודלק. מערבבים שתי כפות מלחי אפסום עם שתי כפות גליצרין; מורחים את התערובת על תחבושת סטרילית ומניחים אותה על האזור הכואב; משאירים את התערובת על האזור למשך רבע שעה עד עשרים דקות; שבים על הטיפול אחת לארבע עד שש שעות, עד שהכאבים נרגעים. מומחים ממליצים על טיפול זה.

6. הממליס – תרופה צמחית זו מיועדת להפחתת כאבים, גירוד ודימום, עד שהטחורים מתפוגגים. לא קיימת תמיכה מדעית ליעילות השימוש בה, אך היא מכילה טאנינים ושמנים שעשויים לסייע לטיפול בדלקת ודימום איטי. התומכים בתרופה מדווחים על פעולתה להידוק העור בדומה לתרופות אנטי דלקתיות טבעיות.

7. אלוורה – התכונות האנטי דלקתיות של אלוורה יכולות לסייע בהרגעת טחורים. למרות שהמחקר אינו זמין להוכחת יעילותה לשימוש בטחורים במיוחד, מומחים סבורים שהיא יעילה למצבי עור דלקתיים אחרים. לכן היא בטוחה לשימוש בגרסא טהורה שלה, ולא בצורת קרם המכיל מרכיבים אחרים.

יש לזכור שכדי לטפל בטחורים ולמנוע אותם, חשוב להקפיד לכלול כמות מספקת של סיבים בתזונה, במינונים של 25 גרם ביום לנשים, ו-38 גרם ביום לגברים, ולשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום. שינויים תזונתיים אלו יכולים להפוך את הצואה לקלה יותר, ולמנוע את חזרת הטחורים.

 

אולי יעניין אותך גם:

טיפול בטחורים בשיטת האל דופלר

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!