קשירת טחורים – יתרונות וחסרונות

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

תמיד שמעתם עליהם מאנשים אחרים או מכתבות אבל עכשיו הם פוקדים גם את הגוף שלכם? טחורים יכולים לגרום לסבל רב, אי נוחות, כאב ואף מבוכה, אך למעשה מדובר על תופעה פיזית נפוצה וישנן דרכים רבות לטיפול בתופעה. בכתבה זו נחקור מהם הטחורים, ממה הם נגרמים, לאילו סיבוכים הם יכולים לגרום וגם מה ניתן לעשות כבר עכשיו כדי להיפטר מהם.

מהם טחורים?

טחורים הם ורידים נפוחים בפי הטבעת שגורמים לאי נוחות ולדימום. הם יכולים להיות פנימיים או חיצוניים, כאשר טחורים פנימיים ממוקמים בתוך פי הטבעת, בעוד שחיצוניים מתפתחים מתחת לעור, מסביב לחלק החיצוני של הפתח האנאלי. הגורמים העיקריים לטחורים כוללים מאמץ במהלך יציאות, השמנת יתר, הריון ואורח חיים בישיבה ומכאן ניתן ללמוד שהימנעות עד כמה שניתן מהשמנת יתר ושמירה על אורח חיים בריא יכולים בהחלט לחסוך את כאב והסבל. בכתבה זו נדבר גם על קשירת טחורים כדרך יעילה במיוחד לטיפול, אך עוד קודם לכן, עד כמה התופעה שכיחה?

הנתונים מראים כי טחורים הם מחלה שכיחה מאוד המשפיעה על אנשים בכל הגילאים. על פי המכון הלאומי לסוכרת ומחלות עיכול וכליות (NIDDK), כמחצית מכלל המבוגרים חווים תסמינים של טחורים עד גיל 50. נשים בהריון רגישות במיוחד לטחורים עקב לחץ מוגבר על כלי הדם באגן. כמו כן, אנשים שעוסקים בהרמת משא כבד או בישיבה ממושכת עשויים להיות גם בסיכון גבוה יותר.

המציאות הכואבת

טחורים יכולים להתבטא בדרכים שונות, מאי נוחות קלה ועד לכאבים עזים. התסמינים כוללים לעתים קרובות גירוד, דימום במהלך יציאות ותחושה של גוש ליד פי הטבעת. בעוד שהטחורים עצמם אינם מסכני חיים, הכאב ואי הנוחות שהם מביאים יכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של האדם.

כדאי גם לדעת שטחורים עלולים להוביל לסיבוכים אם אינם מטופלים. איבוד דם כרוני מטחורים עלול לגרום לאנמיה, ומאמץ יתר במהלך יציאות יכול לתרום להתפתחות סדקים או קרעים בפי הטבעת. במקרים נדירים, מצב המכונה טחור חנוק עלול להתרחש כאשר אספקת הדם לטחור פנימי מנותקת, מה שגורם לכאב חמור ולנזק אפשרי לרקמות.

אפשרויות הטיפול

ניהול טחורים כרוך בשילוב של שינויים באורח החיים, משחות ותרופות שונות ללא מרשם ועם מרשם, וכיום טיפולים טבעיים במיוחד זכו לפופולריות בשל עדינותם ויעילותם. אלה עשויים לכלול התאמות תזונתיות, צריכת סיבים מוגברת ושימוש בתוספי צמחים. עם זאת, שיטה מסקרנת אחת שזכתה לתשומת לב היא קשירת טחורים, הידועה גם בשם קשירת גומייה.

קשירת גומייה היא הליך זעיר פולשני הכולל הנחת גומייה קטנה מסביב לבסיס של טחור פנימי. הפעולה מגבילה את זרימת הדם לטחור וגורמת לו לנבול וליפול תוך מספר ימים. ההליך מבוצע בדרך כלל במשרד רופא ואינו כואב יחסית, כאשר אי נוחות קלה היא תופעת הלוואי השכיחה ביותר.

כיצד ההליך מבוצע בפועל?

במהלך הליך קשירת הגומייה, נעשה שימוש במכשיר מיוחד להנחת גומייה זעירה סביב בסיס הטחור. הפעולה למעשה מנתקת את אספקת הדם, גורמת לטחור להתכווץ ולבסוף ליפול. מטופלים עשויים לחוות תחושת מלאות או לחץ לאחר ההליך, אך אי נוחות זו היא בדרך כלל זמנית.

הפעולה נחשבת לטיפול יעיל ביותר בטחורים פנימיים. על פי האגודה האמריקאית למנתחי מעי גס ופי הטבעת, להליך יש שיעור הצלחה של 70 עד 90 אחוז. יחד עם זאת, ייתכנו מקרים בהם יהיה צורך לחזור על הפעולה מספר פעמים.

למרות שהם נפוצים ולפעמים לא נוחים, ניתן לטפל ביעילות בטחורים. קשירתם מציעה דרך בטוחה ויעילה להקל על הסימפטומים של טחורים פנימיים וכמו בכל הליך רפואי, יש להתייעץ עם רופא בתחום כדי לקבוע את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר בהתבסס על נסיבות אינדיבידואליות.

כאב

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!