קונדילומה- המדריך השלם

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

קונדילומה היא אחת הסוגים הנפוצים ביותר של זיהומים אשר מועברים במגע מיני. כמעט כל האנשים אשר פעילים מינית יידבקו לפחות בסוג אחד של נגיף הפפילומה האנושי שהוא נגיף שגורם ליבלות באיברי המין, בשלב כלשהו בחייהם. קונדילומות מפיעות באזור של איברי המין ויכולות להיראות כמו בליטות קטנות בצבע העור, כאשר המראה שלהן הוא מראה של כרובית. יחד עם זאת, ישנם מקרים רבים שבהם הקונדילומה קטנה וכלל לא ניתן לראות אותה.

 

התסמינים של קונדילומה

אצל נשים הקונדילומה יכולה לצמוח על הפות, על דפנות הנרתיק, על האזור שבין איברי המין החיצוניים לפי הטבעת, על צוואר הרחם ועל התעלה האנאלית. אצל גברים היא עלולה לצמוח בקצה של הפין או בגוף הפין, על שק האשכים, בפי הטבעת. קונדילומה יכולה להתפתח גם בגרון או בפה של אדם שקיים מגע מיני אוראלי עם אדם נגוע. התסמינים לקונדילומה יהיו: צורה דומה לכרובית שנוצרת מכמה יבלות שקרובות זו לזו, נפיחויות קטנות בצבע של בשר אפור או ורוד באזור של איברי המין,  גירוד או אי נוחות באזור של איברי המין, דימום בקיום יחסי מין. חשוב לפנות לרופא אם מופיעות יבלות או בליטות באזור איברי המין.

 

הגורם לקונדילומה וגורמי הסיכון

מה שגורם לקונדילומה הוא נגיף הפפילומה האנושי. ניתן למצוא יותר מ40 זנים של נגיף זה המשפיעים על האזור של איברי המין. הקונדילוצה תמיד מופצת באמצעות מגע מיני והיא לא תמיד תהיה גלויה לעין כך שלא תהיה אפשרות לדעת מתי היא מופצת לפרמטר המיני. רוב האנשים הפעילים מינית נדבקים כאמור בנגיף הפפילומה האנושי באיברי המין בשלב כלשהו של חייהם, אך ישנם גורמים העלולים להגביר את הסיכון להידבק והם: קיום יחסי מין לא מוגנים עם כמה שותפים, הימצאות זיהום נוסף אחר המועבר במגע מיני, קיום יחסי מין עם בן זוג שההיסטוריה המינית שלו לא ידועה, פעילות מינית בגיל צעיר, מערכת חיסונית מדוכאת ועוד.

 

מהם הסיבוכים של הזיהום?

ישנם כמה סיבוכים לזיהום זה. ראשית כל, הוא יכול לגרום לסרטן צוואר הרחם. סרטן זה קשור לזיהום בנגיף הפפילומה באיברי המין. זנים מסוימים של נגיף הפפילומה יהיו קשורים גם לסרטן פי הטבעת, הפות, הפין, הפה והגרון ועוד. הזיהום של הנגיף לא תמיד יוביל לסרטן אך חשוב מאוד שנשים שנשאיות של הזיהום יבצעו בדיקות פאפ באופן קבוע ובמיוחד אלה אשר נדבקו בזני הנגיף שבהם יש סיכון גבוה יותר להתפתחות סרטן. מעבר לכך, במקרים נדירים קונדילומה יכול לגרום בעיות במהלך ההריון. קונדילומה על דופן הנרתיק יכולה לעכב את מתיחה של רקמות הנרתיק במהלך הלידה ועוד.

 

כיצד מטפלים בקונדילומה?

אם הקונדילומה אינה גורמת לאי נוחות ייתכן ולא יהיה צורך בטיפול כלל. אם מופיע גירוד, צריבה או כאב או אם קיים חשש מהפצת הזיהום לפרנטר מיני, הרופא יכול לסייע בהתפרצות של היבלות באמצעות תרופות או באמצעים ניתוחיים. ניתן להשתמש גם בתרופות נגד קונדילומה למריחה בצורה ישירה על אזורי עור נגועים.

בכדי לבחור את הטיפול היעיל ביותר והמתאים ביוצר לקונדילומה, חשוב להגיע לרופא מקצועי ומנוסה אשר ידע כיצד לאבחן את הבעיה ובהתאם אליה להציע טיפול מתאים. חשוב מאוד שלא להתפשר על כל רופא באשר הוא ולבחור רק ברופא אשר יצליח לסייע לכם בצורה המיטבית. מעבר לכך, חשוב שלא להזניח את הנושא ומיד כאשר מופיעים סימנים המעידים על הידבקות בקונדילומה לפנות לרופא מתאים בכדי לאבחן את הבעיה ולהעניק לה טיפול הולם. למידע נוסף היכנסו לאתר: https://tlvmedical.com/

 

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!