טחורים אצל נשים

צרו איתנו קשר

*טיפול טבעי נגד טחורים

טחורים אצל נשיםהרגלי היציאות שלך השתנו לאחרונה? אם את מוצאת עצמך סובלת כאבים או אי נוחות כללית לאחר כל יציאה או ביקור בשירותים – כדאי שתבדקי שאינך סובלת מטחורים. החדשות הטובות הן שאת לא לבד, כיוון שיש לא מעט נשים שסובלות בדיוק כמוך מטחורים, או כאלו שסבלו בעבר מטחורים ובעזרת טיפול יעיל הצליחו להיפטר מהם אחת ולתמיד. יחד עם זאת חשוב לדעת שטחורים יכולים לחזור תמיד, אבל זה בעיקר תלוי בך ובהרגלים היומיומיים שלך.

כדי להבין למה יש יותר טחורים אצל נשים, איך את לעומת אחרות ומה עושים כדי לטפל בהם במהירות וביעילות – ריכזנו במאמר הזה את כל התשובות לכל השאלות שהתביישת לשאול.

מהם טחורים ואיך הם נראים?

טחורים הם כלי דם קטנים שנמצאים באזור פי הטבעת, והם קיימים אצל כולם – גברים ונשים, ילדים ומבוגרים. למעשה כשמדברים על טחורים מתכוונים לבעיה שהם יוצרים כאשר הם מתרחבים, מתנפחים, צונחים וכואבים ומשבשים את כל אורח החיים. הטחורים נמצאים בשני חלקים שונים באזור פי הטבעת, בחלק הפנימי ובחלק החיצוני ולכן אנשים יכולים לסבול מטחורים פנימיים או חיצוניים, ואפילו גם וגם.

המראה של הטחורים מזכיר כריות קטנטנות בצבע העור, אך כשהם מודלקים ומתרחבים הם הופכים להיות בולטים ונפוחים יותר ולכן גם כואבים. אנשים שסובלים מטחורים חיצוניים יכולים להרגיש אותם, ואילו טחורים פנימיים מסתתרים בתוך פי הטבעת אך עלולים לצנוח מחוצה לו במקרים חמורים.

האם אפשר לראות את הטחורים?

כאמור, טחורים חיצוניים נמצאים בחלק החיצוני של פי הטבעת וניתנים להרגשה וגם התבוננות באמצעות העין בלבד. כיוון שהמיקום של פי הטבעת הוא בכיוון הנגדי של הפנים שלנו, קשה להתבונן באופן עצמי על טחורים חיצוניים כדי לראות ולזהות אותם – אבל אפשר באמצעות מגע לנסות למשש אותם, או אפילו להיעזר במראה שתסייע לאתר אותם.

טחורים פנימיים מורכבים יותר להתבוננות ולכן גם לאבחון, ולכן רק רופא יוכל לאבחן כי מדובר בטחורים באמצעות בדיקה ידנית או בדיקה עם מכשיר מיוחד המוחדר לפי הטבעת. 

אילו הבדלים יש בין טחורים פנימיים לחיצוניים?

נוסף למיקום של הטחורים הפנימיים והחיצוניים, יכול להיות הבדל בין שני סוגי טחורים אלו ברמת ועוצמת הכאב, וכן בדרכי הטיפול בטחורים. לרוב טחורים פנימיים יהיו פחות כואבים או מורגשים מטחורים חיצוניים, בהנחה כי מדובר על טחורים בדרגת חומרה קלה בלבד. הטחורים הפנימיים עטופים ברירית של המעי הגס שהיא דקה מאוד, ולכן המאפיינים שלהם יהיו דימום קל וטרי על נייר הטואלט לאחר ניגוב פי הטבעת ולרוב ללא כאבים כי הטחורים נמצאים בפנים.

טחורים חיצוניים לעומת זאת מצויים בחלק החיצוני והחשוף של פי הטבעת, והם עטופים בשכבת עור שהיא עבה אך גם מלאה בתאי עצב, כמו שטחי עור אחרים שנמצאים בגופנו. לכן טחורים חיצוניים לרוב לא ידממו כשהם מתרחבים בגלל מעטפת העור העבה, אך הם יהיו כואבים ומורגשים יותר בגלל תאי העצב שנמצאים עליהם.

טחורים אצל נשים – למה נשים עלולות לסבול יותר מהבעיה?

למרות שלכולם יש טחורים באזור פי הטבעת, בעיקר נשים עלולות לסבול מהתופעה המטרידה. לרוב הגורמים להתפתחות טחורים קשורים למאמץ המופעל על כלי הדם שנמצאים בפי הטבעת, כשמאמץ משמעותי גורם להם להתרחב ולצבור יותר דם בתוכם וכך לגרום לכאב, אי נוחות וכל התסמינים הקשורים בכך. מאמץ בטני שמתרחש במהלך ההיריון משפיע גם הוא על כלי הדם העדינים שנמצאים בפי הטבעת, כישיבה ממושכת עלולה להחמיר את הבעיה ולזרז את הופעתם של הטחורים.

טחורים בהריון – כיצד אפשר להקל על התסמינים?

הופעת טחורים בהריון היא שכיחה אצל הרבה מאוד נשים, ובעיקר יכולה להתפתח בשליש האחרון להריון כשהבטן גדלה והלחץ הופך להיות משמעותי יותר על האגן ופי הטבעת. לכן הטיפול בטחורים במהלך ההיריון הוא בעיקר מניעתי, כשההמלצה היא להפחית את זמן הישיבה על משטח קשה וגם במהלך ביקור בשירותים. המלצה נוספת היא צריכת מזונות העשירים בסיבים תזונתיים כדי לרכך את הצואה, ולמנוע התפתחות של עצירות והפעלת לחץ על כלי הדם. כדאי לשלב גם פעילות גופנית קבועה ומתונה כמו הליכה, כך שחילוף החומרים יהיה טוב יותר וביקורים בשירותים לא ילוו במאמץ.

האם טחורים יכולים לחזור?

למרות שרוב הנשים יסבלו לפחות פעם אחת בחייהם מטחורים בגלל ההיריון, יש לא מעט נשים שסובלות מטחורים חוזרים ונשנים גם לאחר ההיריון. טיפול מניעתי בטחורים אינו מעלים את הבעיה לצמיתות, ולכן חשוב לאמץ אורח חיים פעיל ובריא כדי להימנע מהפעלת לחץ על כלי הדם שנמצאים בפי הטבעת.

איך אפשר לטפל בטחורים?

הטיפול בטחורים נעשה בהתאם לסוג שלהם ולחומרתם. טחורים פנימיים בדרגות נמוכות יטופלו באמצעות מניעה, ואילו טחורים פנימיים בדרגות גבוהות יצריכו טיפול רפואי ממוקד ואינטנסיבי כמו צריבת טחורים, הקפאתם, קשירתם ובמקרים קיצוניים גם הסרתם באמצעות הליך כירורגי. לכן כדי להימנע מסבל מתמשך מומלץ לפנות לאבחון מקצועי מיד כשמרגישים בתסמינים של טחורים כמו אי נוחות, כאב, גרד או הופעת דם לאחר ביקור בשירותים.

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מצליח

ד"ר מור מומחית לכירוגיה כללית עם התמחות בתחומים נלווים. מור בעלת ניסיון עשיר מאד בתחום של למעלה מ 15 שנה בהם עסקה בניתוחים שונים ופורומים מקצועיים

חייג עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!